In my life

In my life

onsdag 14 september 2011

Onsdagsmys

Jo, hösten är nu här. Det känns i både luftten, vad man får ta på sig och barnen och hur alla runt om en, inkl. jag går runt och nyser och känner sig allmänt tung i hela kroppen. Hösten är kommen.
Jag välkomnar den dock inte med glädje, då jag är en sommarmänniska och denna somamren kan jag inte påstå har varit något vidare. Juni var varmt och fint, juli och augusti var mycket regn och kyliga vindar. Jaja, bara att se fram emot nästa sommar och däremellan kommer ju faktiskt den mysiga (tycker jag) julen med julmusik, julgodis, lussekatt- och pepparkaksbak och i år kommer ännu en detalj hem till oss....Pernilla Wahlgrens jul-kokbok. Den kommer ut i november med massa mumsiga recept och härliga julbilder. Pernillas Jul, heter boken och den ska jag köpa med glädje :-)

I kväll är det andra avsnittet av Bonde söker fru och efter det Efterlyst. Vår myskväll med andra ord. Onsdagsmyset väntar och idag lovade min lilla fru mig att köpa hem glass för att jag har ont i halsen och är allmänt kuckelimuck-sjuk, som Karlsson skulle ha sagt.
Dags att sätta igång och göra  biffar och potatismos!



Ena dagen, sol och ganska varm med våffel-mellis utomhus.



 Ella blev igår 4 månader. Vår stora fina tjejburr! (Ett av alla smeknamn)



Ella i sin gosiga åkpåse från 7:AM ENFANT på väg att hämta
brorsorna på skola resp. förskola.





Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar