In my life

In my life

torsdag 22 september 2011

Mulle - Knytte = Knopp

I morse lämnade jag Theodor på skolan och senare på fm skulle han till tandläkaren så då följde Ida med honom eftersom jag skulle på Knopp med Ville i skogen (om ni inte vet vad knopparna är så är det dem minsta i mulle-grupperna). Det hade gått bra hos tandläkaren och Theodor berättade stolt att han alltid drack läsk hos farfar. Mindre bra tyckte tandläkaren och sa att man få välja mellan läsk eller godis på lördagarna. Theodor valde då godis. Vem hade inte gjort det liksom ;-)
Inga hål i alla fall så det var ju skönt.

Samtidigt i skogen så hade vi också det bra och Ville, han klättrade i träd, på stockar och på stenar. Han är stark och jag har nog aldrig sett en tvååring klättra så bra i träd som honom. Det måste han ärvt efter mig ;-)  Jag ska ta med honom på klätterväggar sen om sådär 3 år.
Vi sjöng, plockade växter och björnbär, åt vår massäck (eller heter det matsäck? Det tycker jag) och vi lekte Björnen sover. Ville var helnöjd och megatrött mot slutet och när vi cyklade hem så kände jag ett tungt huvud mot min rygg. Så nu nanar både Ville och Ella gott innan Theodor ska hämtas på skolan.



Morgonmys i  Ellas säng i morse. Underbara ungar!
Ville passade på att norpa Ellas napp dessutom..lille huliganen ;-)

 Gungbräda i skogen var poppis för en liten knoppis





Apropå något annat så är det tre dagar kvar att rösta på Årets hjälte-mama.
Jag har fått god respons från HBT-personer, vilket är kul och så ringde Barometen idag och ville intervjua mig i början på nästa vecka. Det hade dem velat ända sen dem såg oss i tidningen då Ella föddes, så de hade letat upp Idas mejladress nu när detta med mama kom. Kul ju! :-)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar