In my life

In my life

söndag 23 juni 2013

Regnet öste ner i morse och barnen var grymt jobbiga ett tag. Ett långt tag. Jag var på bristningsgränsen när det vände och de började leka bra. Jag fixade en sats pannkakssmet och gjorde pannkakor till lunch.
Kan tipsa om ett steka dem i ett pannkaksjärn/pannkakspanna. Det blir skillnad på dem enligt mig.
Tunnare, frasigare och mycket godare därför också. Jag köpte en sån panna på IKEA sist jag var där.




När jag gör till barnen gör jag en sats på 15-17 stycken. Då blir det några över som de kan ha till mellis.
Mitt recept till den mängden:

3 ägg
10 dl mjölk
5 dl mjöl
lite salt och lite socker.


Idag var de hungriga och endast 4 st blev över.
Ibland byter jag ut vetemjölet mot 1/3 rågmjöl istället.
När jag gör till mig själv gör jag hellre bananpannkaka men idag åt jag
överbliven sallad från vår tacos igår och köttfärs till det. Älskar tacokryddad färs.




Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar