In my life

In my life

lördag 1 juni 2013

1 juni - välkommen sommarmånad!

Lördag och solen steker. Jag är på jobbet hela denna helgen. Dessutom med världens skoskav efter att ha gått i nya skor, så min promenad i jobbet fick bli sittandes och vänta istället. Så tack solen och 25 grader att ni är här!

I väntan passar jag på att blogga. Alternativet är att leta småkryp i gräset :-)
Lång dag idag och mitt pass slutar 21.30 ikväll. Somnade sent i natt. För mycket adrenalin i kroppen så jag det var som jag böljt en kanna kaffe.
Hoppas på en tröttare Lola ikväll. För min egen skull.
Fick klartecken på min semester i veckan också. Så nu är det lite planering och lite "bara vara o ta dagen som den kommer" under dessa veckor. Skönt att inte planera in allt. Det blir bara jobbigt. Blev super stressad av det i somras.

Säsongskort på Dalbybadet ska inhandlas i allafall så man kan bada både med och utan barnen. Simning - skönt för kroppen!

Theodor har med sin skola haft simning nu hela veckan efter att de hade gjort simprov. Själv tycker jag det var lite FÖR bra test eftersom de bara går i ettan.
Eller någon med erfarenhet?
De skulle simma 200m, varav 50m på rygg. T klarade inte det och då är han ett vattendjur som ÄR duktig i vattnet och på att simma.
Tre i klassen klarade det. Resten får öva vidare även nästa vecka.
Det är ju bra att det tar simkunskaper på allvar men ja, jag vet inte.., 100m tycker jag är bra för en sjuåring.

Ville och Ella fick kolla in barnen igår när de simmade. Gissa vilka två som gärna ville hoppa i och bada!? ;-)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar