In my life

In my life

måndag 17 juni 2013

SEMESTER!!

Första dagen på tre veckors semester startade idag. Med sol! Det blev ett besök av Hanna och hennes barn Ellen & Hugo. Pannkakslunch innan lekan kallade på oss och barnen hade kul tills de blev trötta.
För att hålla skenet och piggheten kvar gick vi sedan till Dalbybadet, jag o barnen. Jätteskönt och jättelite folk, så det var gott om plats i både pooler och på gräset. Härligt!
1½ timmes badande för barnen innan vi packade ihop oss och gick över gatan och hem.
Lagade kvällsmat och duschade kidsen....och nu sitter vi och inväntar Sommarlov på TV.
En härlig dag! Bilder från dagen kommer i nästa inlägg. Först några bilder på Ellas nya rum. Hon fick vårt gamla sovrum och jag har tagit hennes. Jättenöjd med bytet, dock är inte rummet klart än.
Men här kommer en liten titt!











Fotot från Ellas dopdag hänger förstorat över hennes säng.
Ett av mina favoritfoton på tjajjsen.



Och för er som undrar hur dagens måltider har sett ut, så har det varit såhär:
Frukost: En tallrik fil med skivad banan i och en kopp te.
Lunch: Pannkakor med sylt och grädde + en kopp kaffe
Mellis: 1 banan och två stora glas vatten.
Kvällsmat: Pasta med köttfärssås.

Jag kan säga att jag är väldigt dålig på att dricka vatten. Ja, över huvudtaget och det jobbar jag verkligen på att bli bättre eftersom det är viktigt! Jag blir inte törstig så jag påminns inte av det och inte får jag huvudvärk heller, så jag glömmer lätt. Jag blir så stolt när jag dricker haha.

Träningen har varit magövningar - fällkniven och plankan. Även pushups 12X3. Japp, jag har klarat 12 nu istället för 10 haha. Skam den som ger sig ;-)
I kväll när barnen somnat blir det även träning för axlar och armar med skivstång. Hepp!



Kram!


1 kommentar:

  1. Jag är också dålig på att dricka vatten, men det är för att jag inte tycker om det. Men med citron i går det lättare, men bubbelvatten måste vara naturell.

    Jättefint rum! Härligt byrå!

    SvaraRadera