In my life

In my life

onsdag 19 juni 2013

Mitt i vitt

Jag önskar att mitt hem var en bostadsrätt eller ett hus. Mitt egna hus, så jag fick göra som jag ville. Det finns så mycket jag vill göra men som man får skit för efteråt om man gör det. Så i väntan på mitt egna någon gång, så får jag göra det bästa utav det :-)
Jag bytte ju rum med Ella. Hon fick ett stort rum och själv har jag ett alldeles lagom. Golvet avskyr jag men vill inte lägga ut flera tusen på ett nytt golv som jag sedan måste plocka bort den dagen jag flyttar.

Så det tar sig... Sakta men säkert gör jag ordning mitt rum. Tavellisterna över sängen som fick hänga kvar efter Ellas rum, ska få tavlor på sig...snart. Eller foton. Den vita stringhyllan fick också hänga kvar efter att vi bytte och den passar även i mitt rum, dock är det nu väldigt.... Vitt på den haha.
Men på nåt vis gillar jag det. Oskyldigt.. och ja, jag är oskyldig så det passar bra.

Ljusstakarna i fönstret köpte jag i Danmark och hittade massa mycket mer i den butiken. Dock kunde jag inte bära allt, så jag får helt enkelt åka dit snart igen :-)

Pallarna kommer från IKEA och avlastningsbordet likaså. Muggen med pennorna i kommer från Ferm Living och den svarta ballograf pennan kommer från Designtorget. Den ger mig barndomsminnen då man alltid suttit och skrivt med sådana då man varit med på banker, postkontor och på föräldrarnas arbetsplatser, så den gör sig bra där. Både i minnet och på plats.
Mattan som försöker dölja det fula golvet kommer från Lagerhaus och jag gillar färgerna i den.
Så tack vare den så fick rummet gå i de färgerna som det gör.

Här är några bilder från mitt sovrum.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar