In my life

In my life

fredag 21 juni 2013

Trodde inte det skulle bli så fint väder idag som det varit men sååå underbart! Äntligen sol och värme en svensk midsommar. Det var flera år sedan jag kände på det.
Det blev lunchfix och när all mat var nerpackad begav vi oss till Skrylle (frilufts område) där det alltid är traditionellt firande med spelmän, midsommarstång-fixande och dans så klart.
Barnen tyckte nog det var mysigt och de hade roligt. Det var fullt med folk och vi stannade ett tag.















När vi kom hem blev det 2 liter jordgubbar, grädde och glass på menyn och efter det skulle vi grillat men sååå mätta i våra magar så hoppade vi över det och gick på godis och chips istället haha.
Midsommarafton ju...då får det bli lite hipp som happ med maten :-)
Är det fest så är det!
VI avslutade dagen med en film tillsammans med barnen och de små var supertrötta och somnade kl.19 medan Theodor höll sig vaken ett tag till men även han somnade rätt fort.

Nu sitter jag här och tänkte också snart gå och lägga mig. Kul man känner sig....not.
Men ja, vad gör man? Känns tomt och hade gärna velat ha vänner omkring mig en kväll som denna.
Nästa år kanske.. Då har jag en dröm om en midsommar i skärgården.


Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar