In my life

In my life

söndag 23 juni 2013

Dagens pysseltips!

Dagen som började med ösregn avslutades med sol! Jag hade en plan med barnen i regnet..men den håller jag tills nästa ösregn i sommar för det lär väl ske ;-)

När solen kom gick Theodor till ett par kompisar och mina små sprang ut och satte sig i varsin gunga.
Att gunga kan vara sååå himla kul! Va? :-)

Ella ska ju dessutom ställa sig upp hela tiden också som de stora barnen gör och hon ser så stolt ut varje gång hon står där. Mammas stora lilla tjej.





 Så himla nöjd *kärlek*





När vi kom in efter massa lek och promenader så tog jag fram pyssel och barnen fick måla varsin mugg med porslinfärg. Det var poppis och de små målade till barnvakten som hon ska få medan Theodor målade annat. Ett bra pysseltips! Färgpennorna ser ut som tuschpennor och finns på Panduro (b.la). De kostar en slant men det är det värt. De håller ju ett bra tag och det är ett roligt nöje :-)

Muggarna köpte jag på Granit. Vanliga vita enfärgade för 19:-/st






När de är färdigmålade så sätter man in dem i ugnen på 150 grader i ca.1½ timme.



När Theodor var liten gjorde han muggar åt några bekanta, samt till morfar o Ingrid och de dricks
i fortfarande. En rolig present helt enkelt och man tänker ju på de små liven när man ser deras små konstverk.




Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar