In my life

In my life

torsdag 13 juni 2013

Matschema torsdag

Sååå var barnen i säng. Innan kl.20 och alla sover. Bra jobbat Carola! Å bra jobbat förskolan som hållit Ella vaken nu i tre dagar på vilan för att hon alltid somnar mellan 21-22 på kvällarna.
Så vi hoppade vilan och vips så är hon ju trött på kvällen. Liten börjar bli stor.
Hon deckade en liten sväng på vägen hem och vidare i hallen sen....gullet.
Men med lite musik och bolli på TV så vaknade även hon till liv och var glad i kväll. Den mesta tiden.


Så var det kosten idag!

Det blev 1½ ägg till frukost (Ella åt upp sitt plus mitt halva) så därför blev det även 1 port havregrynsgröt.

Lunch: 1 kycklingfilé, 4 stora klyftor sötpotatis (i ugn) och grönsaker till (tomat & gurka)

Mellis: 1 smoothie (proteinpulver, jordgubbar, mjölk och kokos)

Kvällsmat: Bananpannkakor (1 mosad banan, 3msk havregryn, 2 ägg, kokos)
Jag brukar ha i proteinpulveri  pannkakorna men eftersom jag drack en proteinsmoothie hoppade jag över det idag. Tillbehör strödde jag bara över lite kokosflingor.

Nu ikväll ska jag ta en stor mugg te och göra lite äggröra på 2 ägg.



Dagens träning har inneburit biceps med skivstång 20X3 och fällkniven i ett Tabata pass (dv.4 min allt som allt.)

Ni som inte vet vad Tabata är för något, så är det ett snabbt intervall pass man kör med i stort sett vilka övningar man vill. Jag använder det på gymmet, utomhus när jag springer och hemma.
Till Iphone finns en app som heter just Tabata, där man kan ladda ner en timer, vilket är jättesmidigt.
Den piper igång tiden och tickar ner 20 sek - man vilar 10 sek - kör 20 - vilar 10..osv 8 omgångar, så ett tabata pass blir 4 minuter.
Jag kör ofta magövningar i det och även med skivstången. Man kan ju köra 4 minter med en specifik muskelgrupp och sen köra ett nytt tabata pass med en annan. Väldigt effektivt! Ett hett tips!


Jag har även kört fällkniven och cykling liggandes. Har svårt för vanliga situps då det varje gång jag reser mig upp, knäcker i mitt revben och det är super obehagligt, så jag hoppar över vanliga.
Tycker dessutom bättre om Plankan och de ovanstående övningarna. De ger mer. Enligt mig.


Jag skriver ner dag för dag här hur jag äter under en vecka och när veckan har gått kommer jag sammanställa det i ett helt schema hur jag har ätit och tränat. Som ni önskade!

Må väl!




En styck deckad sessa

Och när hon är vaken är hon ganska coool, som hon själv säger att hon är :-)



Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar