In my life

In my life

fredag 27 januari 2012

Cake pops for the first time

Efter typ två veckors längtan efter att få testa så kunde jag inte vänta längre. Jag pratar om cake pops!
Dessa små runda kakor på pinnar som Ella hade på sitt dop. De var så poppis bland både barn och vuxna att jag var tvungen att själv prova göra dem. Så klart de inte blev lika fina som Ellas dopkakor men för att vara första gången så blev jag ändå nöjd. De som kommer på MeAndI partyt fårn smaka till kaffet. Själv hoppar jag över nu när jag äntligen inte är sugen på något onyttigt. Har hållit mig nu i en vecka och jag är mäkta imponerad av mig själv. Ida bakade muffins som de andra åt men jag tackade nej och nu är min regel att har jag sagt nej, så är det ingen återvändo inom det goda, så det så.

Efter att killarna lagt sig i kväll så kollade jag o Ida på sista säsongen av L-word. Hörde Theodor och trodde han pratade i sömnen men stackarn hade kräkt ner hela sängen. Vaknade och kräktes rakt ut. Barns snabba reflexer. Tyckte så synd om honom och mitt filmtittande övergick till att sanera våningssäng och golv, så nu rullar tvättmaskinerna, torktumlaren och hjärncellerna rullar också ganska fint där inne...

Han skulle på utflykt i morgon med sin klasskompis Alice och hennes familj. Åka skridskor och vara iväg men det blev inget med. Själv skulle jag åkt till Lund på morgonen med Ville och gå på hans gymnastik men jag blir hemma med Theodor så får Ida åka och hitta på något med Ville. Ja, denna sjuka som går runt, runt, runt.....runt hela jäkla hösten och vintern. Jag tror inte jag har pratat med någon den senaste veckan som inte varit sjuk i dagarna. Trist... Jag längtar så himla mycket till våren och sommaren med den.



Om man ska göra cake pops så tar man (tex som jag gjorde idag)
två paket Ballerina kladdkaka och mixa dem till kaksmulor.
Rör sedan för hand ner 100g creme cheese och arbeta tills
det blir en jämn smet/massa.


Ställ in massan i kylen någon timme och tar sedan ut den och gör
lagom stora bollar (du bestämmer ju själv hur stora du vill göra) och sätt
in dem på en tallrik i frysen en stund.
Smält choklad (jag hade vit choklad idag) i vattenbad och när det är gjort
så ta ut bollarna, doppa en grillpinne i chokladen och sätt sedan på bollen.
Chokladen gör att det fäster bättre.
Doppa bollen i den smälta chokladen och låt överflödigt rinna av.
Doppa sedan i strössel eller vad du vill ha för dekoration.
Jag hade idag små kulor som synes. Det var det enda jag hade hemma.


När du doppat dem i choklado ch tagit på dekorationen så
låter du dem stelna genom att ställa dem i glas eller en
större burk med strösocker i. Bennis som hade till dopet hade
gjort en bräda och borrat hål i som hon ställde dem i - smart.
Så långt har jag inte kommit än ,-)


Ställ sedan in dem i kylen så de stelnar ordentligt och låt de
förvaras i kylskåp också.
Tadaaa...klara!
:-)


Mina små killar i sitt efterlängtade fredagsmys några timmar innan
Theodor blev sjuk. Först så pigg och sen bara....Ja.. :-(
Jag älskar er, mina små brottarkillar.



Kram!


3 kommentarer:

  1. I’ve been browsing online more than seven hrs today, and after noticing you on
    http://flottforsmatt.blogspot.com/, I definitely haven't discovered any enjoyable posts such as yours. In my opinion, if all web site entrepreneurs and bloggers created top notch content material as you have, the web will be a lot more helpful than at any time before.

    my blog post: http://illuminatedmirrors.bcvogue.com

    SvaraRadera
  2. Hmm it seems like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog blogger but I'm still new to the whole thing. Do you have any points for rookie blog writers? I'd certainly appreciate it.


    Feel free to visit my blog post :: demokratiska

    SvaraRadera
  3. I'm a writer from Georgenthal, Germany just submitted this to a colleague who is running some research on this. And she in fact bought me lunch only because I stumbled upon it for her... lol. So allow me to paraphrase this.... Thanks for the meal... But yeah, thanx for spending some time to discuss this subject here on your blog.

    my webpage; eréctil

    SvaraRadera