In my life

In my life

torsdag 5 januari 2012

Ljungby tripp

God morgon!
Känns som det är lördag men det är ju bara fredag, vilket innbeär en extra dag i vår helg i och med att Ida (och många fler) är ledig denna dag. Härligt! Hon sover fortfarande och ska sedan in och köra pass idag och efter det ska jag, Ida och minstingarna till ishallen och "åka" skridskor. Ja, åka är väl fel ord att använda sig av då jag inte längre kan åka haha...och Ville lär ju bara glida med i famnen på två små Bambi-ben. Känns som det kommer bli en del gnäll men den som lever får se. Han kanske är jätteglad ;-)

Igår var jag och alla barnen i Växjö och lämnade av Theodor, lämnade en blomma till min mormor och sedan körde jag hemåt med minstingarna men på vägen stannade vi till i Ljungby och hälsade på Linas familj. Deras Olle är jämngammal med Ville och deras Pippi är jämngammal med Ella. Det skiljer 1½ månad på dem. Barnen lekte och både Olle och Ville är väldigt "pojkiga" av sig med tuff stil och pistoler så det var full action med dem och samma bus i dem också. Tjejerna är också av samma sort - lugna, nöjda med att ligga och titta eller pilla på lite leksaker, så det var så kul att se. Sen jag o Lina är också lika i sättet och tycker om att diskutera samma saker, som typ inredning, barnkläder och barnvagnar haha. Sällan liksom ;-)

På hemvägen hämtade vi upp Ida osm hade haft tjejkväll med sig själv och vart o tränat, ätit lunch ute och sedan gått på bio själv. Ja, det hade jag me velat göra någon gång...helt soft och bara sitta där med sin godispåse och kolla film. Bio är ju mysigt att gå två på, men egentligen..man säger ju ändå inget till varandra under filmens gång så då kan man ju lika gärna gå själv haha. Ja, hon hade haft en bra em/kväll i alla fall och när vi kom hem och burit in en sovandes Ville och en klarvaken Ella, så kollade vi klart på en film vi hyrt - Arne Dahl Ont blod. Gillar man Beck och Wallander så gillar man nog dess också. Vi gjorde i alla fall. Tycker den var riktigt spännande, så resten av filmerna ska också hyras framöver. Kul att hitta något bra att följa som inte bara går på TV.



Lina med lilla Pippi

Ella tyckte det var skoj att vara iväg och träffa
nya kompisen ;-)

Gänget - Ville, Ella, Pippi, Olle och Lina

Jag och min miniskatt

Olle tyckte det var kul att busa med Ella...."Titt uuuut"

Två fina små tjejer och att tillägga...
Ella är en lång bebis och Pippi är en lite mindre bebis
så kontrasten blir extra stor hihi...Gullungar.


Dags att inta dagen och packa picknick inför Bergmanska skridsko träningen haha....
Oj oj oj.... ;-)
Intressant syn, det vill jag lova.

Ha en finfin dag!


Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar