In my life

In my life

söndag 22 januari 2012

Nyklippt Ville kille och ännu ett framsteg av Ella

Idag har vi varit på kalas hos moster Lovisa (barnens moster) som blev hela 23 år. Tänk när man var så ung ;-)  Det blev massa fint att äta på.. Hon hade marsipantårta, semlor, snickerskakor och annat. Jag sa nej till mig själv efter semlan men smakade på snickerskakan. GOD! Men nu är det slut på det goda. Helgen är över och där med basta...Punkt. Innan vi körde hemåt så mötte jag upp Theodor på stationen. Han hade varit hos sin pappa i helgen och var så trött så trött... Åksjuktablett i den lilla kroppen gör en matt.
Till och med jag blir helt väck av de tabletterna. Perfekt om man inte kan somna, vilket jag iof inte har några problem med. Jag kan nog somna lite varstans tror jag :-)
Jag och Ida kollade Wallander innan läggdags och när vi väl skulle somna så vaknar Ella och vi gick varannan gång tills vi gav upp. Hon ville inte ligga i sin säng. Hon kom på i kväll att man kan stå upp och hålla i spjälorna. Väldigt spexigt tyckte Ella. Mindre spexigt tyckte mammorna ;-)
Hon fick somna i baby björnen till slut och nu sover hela huset och snart jag också. Var bara tvungen att sätta mig ner och koppla av lite och det gör jag framför datorn och bloggandet.
Bloggen, sajter för barn och youtube på dans klipp...det gör mig glad och energisamlande i min ensamhet.


Ville nyklippt! Han var så stolt och ser ni...Till och med en bild, eller två fick
jag på honom dessutom. X i taket på killen som alltid annars tittar bort då kameran åker fram.

 Ella var mycket bättre i sina ögon idag. Ögoninflammationen verkar
försvinna, så ett par dagar till, sen är hon nog helt frisk från det.

Idag lärde Ella sig två nya saker.
Ställa sig mot sin gåstol och ställa sig i sin säng.
Tänk vad stort för henne! :-)

Ellas lilla väggbonad som ska fixas snart igen.
Ett svartvitt foto på henne ska upp och sen kommer
det lite då och då...


God natt!

1 kommentar: