In my life

In my life

tisdag 3 januari 2012

Ingen skön utedag alls

Smyger på lillebror
Efter en natt jag trodde jag skulle svimma av i blev dessvärre riktigt bra till slut. Jag har sällan, nästan aldrig ont i huvudet men igår kväll hade jag så ont över ena ögat, upp i huvdet och ner i örat så jag kunde knappt titta med det. La mig tidigt (kors i taket) och när jag höll på att somna sen efter en timma, 22.30 så vaknade Ella bella bus och Ida gick upp två omgångar och försökte trösta men icke, hon ville inte ligga i sängen. Jätte arg verkligen! Jag gick till slut upp och inget funkade. Provade jag allt? Ja, jag tror det...
Jag var nära att gå på nattpromenad men det hade jag inte vågat, feg som jag är haha. Hade det vart på sommaren hade det nog vart ganska skönt men inte nu.
Till slut efter två timmar somnade hon och sov till 08.20. Tack buset! :-)

VI började dagen med en runda i ruggvädret till lekparken med fika i väskan. Theodors klasskompis Ville var också med och alla tre lekte jättebra och de stora spragn så klart och gömde sig för lille Ville men de hade skoj. Efter att ha stått och frusit i 1,5 timme så mutade jag killarna med att fika hemma istället. Jag försökte omvandla de kalla bullarna och kall dricka till varma kanelbullar från ugnen och varm choklad. Det blev ett stort JAAA och vi traskade hemåt, frusna som få. I alla fall mamman.
Fikat i magen, star wars på WII, sen sprang killarna iväg illa kvickt till nästa hem för att leka.
Så kul att de leker så bra och att de har så nära till varandra att de kan springa mellan husen. Toppen!

I kväll blir det träning för min del. Har vart för stort hopp nu mellan träningspassen så idag och i morgon får bli mina dagar. Ida körde spinning igår. Man får pussla ihop så gott det går, men det går. Två dagar var, så får vi köra så gott vi kan de timmarna :-)
Kan än en gång tipsa om Tabata! Jag kör det här hemma när leker med Ville och kör burpees eller ligger på golvet med Ella och då passar det perfekt att göra plankan. Man får hitta sina små knep ;-)
Det finns massor av tips av Tabata att kolla på youtube. Sök bara Tabata training.



Killarna - Theodor, Ville och Ville på lekan

Villarna på rutschan

Gott fika i värmen. Varma kanelbullar...hur gott är inte det?

Vänner
Ella har kommit på att banan är mycket gott mellanmål ;-)
Gladskiten snart 8 månader. Tiden går FÖR fort!



Kram på er!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket, jag älskar att måla :)
    Nja snön finns inte där vi bor, i Stockholm. Vi var i Björnrike i Vemdalen och åkte skidor. Jag har inte åkt på tio år och min tjej har aldrig åkt så det var riktigt roligt, får bli en tradition :)

    SvaraRadera