In my life

In my life

tisdag 17 januari 2012

Nytt till killarna

Sjukstugan nästa... Ja, det känns som det är det i var och vartannat hus nu. Många förkylda, många med feber, många med halsont, många med ögoninfektioner och min lilla fru med yrsel. Ja, hon var på vc nu i eftermiddags och de trodde förkyldningen satt sig på balanssinnet. Det brukar det göra på mig när jag blir förkyld eller sjuk. Har alltid så länge jag kan minnas, blivit yr då jag blivit förkyld och hängig. Inte alls kul då man verkligen känner sig sjuk och bara vill ligga ner för det bara snurrar då man är uppe och går.
Ville har nu vart på förskolan två dagar igen efter att ha varit hemma hela förra veckan så peppar peppar nu! Theodor har hållit sig frisk i alla fall men idag lyckades han slå hål i huvudet då han skulle hoppa upp på köksbänken. Trots allt tjat om att inte hoppa upp och sitta på bänken så är ju ungar som de är...
Så vad lärde vi oss av detta Theodor?!
Det gick bra i alla fall. Lite yr blev han men nu ville han iväg och leka med kompis så nu är det väl bättre men det har blivit vila hela eftermiddagen och är fortfarande. Film i vår säng = myspys.

På tal om säng så har ju killarna fått utbyte av säng och den har nu grundmålats en gång och ska målas riktigt en gång också men det får jag göra i helgen eller något. När tiden finns!
Bägge killarna är glada för den nya sängen i alla fall och nu när Ville vaknar på nätterna så lägger vi oss hos honom istället för att bära in honom till oss. Det funkar utmärkt och både jag och Ida sover gott i den sängen också hihi. Lätt att somna då man ligger bredvid :-)


Sängen ska grundmålas invändigt där uppe också så klart och
Theodor ska ha en vit madrass där uppe, som Ville har där nere.

Två nöjda (läs nöjda) killar i stora sängen :-D

De fick även in hyllan som vi hade i vårt sovrum.
Den passade bättre där och slukade leksakerna bättre än innan.
Lådorna i hyllan kommer från Ilva i Malmö Svågertorp.

Lite till ska vi fixa med där inne. Lite småfix som kommer då och då, men
nu får det vara såhär ett liiitet tag i alla fall ;-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar