In my life

In my life

fredag 20 januari 2012

Första krypstegen mitt i sjukan

Vår lilla miniskatt är sjuk fortfarande. Ögoninflammation som inte vill ge med sig och vi baddar med kamomill the...Hoppas det går över snart. Hon hade panik i morse när hon vaknade redan klockan 04 och inte kunde öppna ögonen. Det kan man ju förstå...
Jag försökte tvätta med ljummet vatten och det satt fast och hon grät. Usch vad ont det gjorde i mig.
Hon har tid på bvc idag och jag ska gå dit även om hon e sjuk. Bvc sköterskan kan kanske skriva ut droppar annars. Får se vad de säger... Vi har inte vart där nu sen hon var 6 månader så jag vill ju veta vikt och längd också så klart. Annars är hon ju glad och äter bra och allt, så det är bra.

Igår lärde hon sig dessutom att krypa! Hon har stått i kryp position ett tag och sedan lagt sig på mage då hon ska ta sig iväg, men igår kröp hon några steg dit hon ville. Även på kvällen när Ida kom från jobbet, så kröp hon till henne :-)  Vår lilla tjej börjar bli stor.
I morse då hon vaknade så tidigt hade hon ställt sig på knä för första gången i sängen också.

I natt kom den först snön i vinter och jag gav av en stor fet suck! Jag ville inte ha snö nu. Den kom liksom lite för sent.. Tyckte det var så skönt att kunna gå runt i converse utan att frysa eller bli blöt om fötterna. Stor mening att snön  kom ...Nu är det ju bara slask igen *suckar högt*.
I kväll ska Theodor till sin pappa så vi ska åka tåget och jag hoppas innerligt att tågen är i tid. Sååå drygt att vänta. Speciellt då man har barn med sig och man måste vänta utomhus för att inte missa något.

Ella övar på att ställa sig mot saker och ting :-)

Lilla sjuklingen och store storebror

Ella kryper sina första krypsteg hihi


Kram och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar