In my life

In my life

lördag 14 januari 2012

Ny säng

Hej härliga söndag...klockan 05.30 och då har jag redan varit upp en halvtimme, hepp!
VIlle vaknade tidigt och ville ha välling men inte sova i mammas säng så det fick blir en tur till soffan och Pippi Långstrump. Själv drömde jag mardrömmar så jag kunde inte somna om..Så nu ligger vi här, min lillprins och jag. Resten av familjen sover gott, Theodor i sin nya säng. Ville sov där hela natten också, så det var en lyckad första natt i deras nya våningssäng.
Trodde aldrig jag skulle få ihop den igår när jag såg alla brädorna på golvet haha... men stommarna klara, sen hjälptes vi åt att sätta ihop den. Jag vill så gärna fixa allt själv när det gäller sådant med att fixa och montera ihop möbler, men efter att försök med att själv få ihop gavlarna med sidorna, insåg jag att jag inte 2 meter mellan armarna haha.. Då kom inte bara Ida och hjälpte till, utan alla barn var också med, på samma kvadratmeter som mig och Ida haha... Till slut satte jag den sista spiken i alla fall och två nöjda killar kunde få sagan läst i nya sängen och dessutom somna i den. Lyckan var total ;-)
Nu ska bara sängen målas vit också, sen är den klar!




Härlig himmel då mitt kvällsarbete började (ihop montering)

Plockepinn av brädor!

Det gick ganska fort att få upp den ändå :-)

Lyckliga killar som klättade upp och ner och lekte


Ja, den blir nog fin när den blir vit sen... Vi valde med att måla den svart eller vit, men vit övervägde.
Vi gillar vita möbler i vårt hem :-)


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar