In my life

In my life

tisdag 31 januari 2012

Malmö

Lika härligt fint väder idag som igår men så himla kallt att man till slut knappt kan prata. Allt går i slow motion i talet eftersom hakan och munnen blir bedövade av kylan. Låter sisådär kan jag meddela haha..

Igår var det i alla fall skönt ute och jag tog Ella med mig till Malmö där vi kikade lite (eller ganska mycket) i affärer och jag blir helt sjuk av alla fina saker. Det är detta jag älskar med att gå själv i stan och kolla, för jag var nog i genomsnitt inne i varje barnbutik 20 minuter...synade varenda jäkla hylla av alla underbara saker och kläder. Åååh vad jag vill ha jobb i en sådan butik. Hade varit något det... Tips någon?
Ville behövde nya mysbyxor så jag hittade ett par sjyssta på Zara. Hittade massor med fint där på nyhetssidan men även ett par nya vår boots till Ella. Halva reapriset så det var som hittat. (Bild längre ner)

Ville hade ingen som helst lust att gå till dagis idag och han skakade nästan när vi kom fram, så kall han var och då skulle dem ha utedag! Stackarn... Hoppas han slutade gråta efter att jag gått. Så jobbigt när de är så ledsna och klänger sig fast i en, men av egen erfarenhet som personal på förskola, så är det bästa bara att pussa, krama, säga hej då och sen gå....och inte gulla för då blir det bara värre för barnen.

Denna veckan skulle vara iskall men sen tror jag (läs hoppas) det blir mildare igen. Läste att våren kommer tidigt till Malmö i vår...Ja, det kan man ju hoppas. I mars månad enligt kvällstidningen, men hur ofta har dem rätt liksom? Nä, just det...
Den som väntar på något gott, het enkelt :-)



Ella började med en flaska välling innan vi intog storstaden igår.
Hon satt och var nöjd i vagnen i 3 timmar. Underbar unge att ha med på äventyr!

Plötsligt så händer det - en bild på mamman också ;-)

I gallerian Hansa i Malmö har de underbara butiker med massor av fint.
Hade velat ha runda lådor till Ellas rum

Kavats nyheter - turkosa skinnskor till större barn. Skitsnygga!
Fanns lila också och dessa hittade jag på Åhlens.

Dessa bootsen fyndade jag till Ella för 50 spänn. Hepp!

Spexet ska börjas i tid ;-)
Nappen på fel håll som brorsan Ville gör...Så klart Ella ska göra likadant haha.


Kram och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar