In my life

In my life

lördag 21 januari 2012

8 månader och nu börjas det

Att upptäcka och prova är Ellas nya. Hon har tagit sina första krypsteg även om hon hellre fortfarande ålar sig fram. Eller häver sig fram skulle jag nog mer kalla det. Hennes axlar borde bli muskulösa av allt det där hävandet haha. Hon har dessutom börjat ställa sig på knä mot saker och ting. Igår kväll låg jag och Ville i soffan och kollade Emil och helt plötsligt såg man ett huvud komma på andra sidan bordet och sedan kom två små glada ögon och kikade på oss bakom bordet haha. Såg så kul ut. Och alltid detta leendet :-D





Idag då? Ja, Ville började ju som sagt på sin gympa idag, så han och Ida är där nu. Jag fick sovmorgon idag, så skönt. Ella vaknade tidigt idag också men Ida tog henne. Vi brukar göra så varannan helg, att jag får sova. Även en superkvinna behöver sova emellanåt ;-)  jag la mig dessutom 22 igår kväll och somnade nog på två minuter, så idag är jag utvilad. Hade inte dåligt samvete att lägga mig en fredag kväll heller, för Idas syster Lovisa skulle sova här och de skulle kolla film. Jag orkade inte då jag varit uppe sen 04.

Om två timmar ska jag till vår kära vän Ullis och gadda mig ytterligare en gång. Jag bloggade ju igår och skrev vad jag skulle ha, så ni får kolla där om ni är nyfikna ;-)   men jag är heltaggad och det känns bra att alla mina barns namn kommer på min rygg. De är ju mitt liv. Mina små änglar.
Jag tänker ofta på min fjärde och första ängel, Felicia. Jag undrar om hon fortfarande är med mig. Jag tror det. Jag tror dessutom att hon beskyddar sina syskon. Lilla Felicia, jag tänker ofta på dig och undrar hur du skulle sett ut och hur du skulle ha varit? Av ett medium ska du ha långt hår. Ljust. Å bruna ögon.
Det skulle vara roligt av ett annat medium få höra om hon får samma bild.
jag vet att vissa inte tror på andar och så, men då är man inte heller mottaglig. Jag tror på det för jag har varit med om saker och ting sedan jag fick missfall med Flisan + att jag (och några grannar) har märkt saker och ting här i området. Känns skönt att man inte är ensam. T. o m Theodor har märkt av två gånger men jag har pratat bort det. Vill inte skrämma honom då han nu säger att inte spöken finns eftersom man har printat in det i sina barns huvud för att dem ska sova gott. Men visst finns dem.. I alla fall i Dalby på Pinnmöllan. Har ni konstigheter hos er? Skulle vara roligt att höra isf :-)

Nähä, dags att ta tag i dagen!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. kökslådorna är intressanta för alla barn:P

    SvaraRadera
  2. Finns ett pålitligt medium här i Ljungby gumman, ring om du är nyfiken. Puss LH

    SvaraRadera