In my life

In my life

tisdag 10 januari 2012

Helg med BARN som väntar

Jaaa, tågbiljetter är bokade och boendet är klart hos bästa Sofie och Markku. Med mig i haket har jag eventuellt Ella, lilla Pippi och hennes mamma Lina (som vi var hos häromdagen i Ljungby).
Om Lina lyckats sluta amma till dess så har vi bara oss själva med men annars får våra små tjejer hänga på. De är lätta att ha med på saker och ting ändå så det vore bara kul att ha Ella med mig den helgen. Hon är tacksam att ha med sig. Vart ska vi då? Jo, vi ska till Göteborg och ha tjejsnack om kvällarna och älskade baby & barnmässan hela lördagen. Jag talar om helgen den 2-4 mars. Ser SÅ fram emot det!

Älskar sånt där med mässor (då det gäller barn) och har alltid gjort. När jag var mindre hade vi en mässa varje höst i Växjö som hette Kronobergsmässan. Vad kan jag har varit...15 år nånting... Jag var där alltid både lördagen och söndagen. HELA dagarna haha. Fattar inte vad jag gjorde av tiden men jag lullade väl runt där och trivdes. Ja, jag tror som Ida...Att jag skulle trivas med att arbeta med events, fixare till stora happenings mm.. Och jag vill också,. Men vart finns sådana ställen i Skåne? Någon som vet vart man kan vända sig om man vill försöka få in en fot på något sådant place?
Ja, det blir en helg att se fram emot i alla fall.




Igår sålde jag vår baby Jogger City Select. Den har legat ute på blocket ett tag pga att jag tycker den är för framtung då Ville också sitter i den och blåser det ute så känns det som man kör en överfull kundvagn som drar åt ett håll. Jätte tung! Så jag (vi) övervägde att sälja den och köpa en annan. Jag fick ett bra pris på en UJ duo för ett tag sedan så den kom för två veckor sedan och den är gudomligt skön att köra.
Nu igår när hon åkte hem med vagnen (selecten) så kom jag på att vi måste ju ha en singelvagn också och sökte lite på blocket. Vad fann jag om inte en UJ singel vagn! :-)  En röd.
Toppen! Så jag ringde på den, lyckades pruta ner den 200:- och i kväll blir det vår. Härligt.
Sen kan ungarna åka bekvämt och Ville har gått om plats för benen. Han når precis ner till fotplattan på den nya vagnen och på Selecten satt han med benen jätte böjda, så vi är toppen nöjda allesammans!


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar