In my life

In my life

torsdag 2 februari 2012

Barnhjärt centrum

Idag var vi uppe tidigt och när Theodor var lämnad i skolan så tog jag bussen till Lunds universitetssjukhus (visst låter det mäktigt hehe) och in på Barnhjärt centrum där Ella hade tid idag för att göra ultraljud på hjärtat, då de upptäckte ett blåsljud på hjärtat på 6-månaderskontrollen. De ville kolla upp det och det tycker jag defenitivt man ska göra även om det oftast inte är farligt men jag vill alltid kolla upp då det gäller mina älskade barn. Vi kom in till en jättegullig hjärt-läkare och hon kollade ultraljud på Ellas hjärta.
Allt såg bra ut tyckte hon men ville dubbelkolla bidlerna med en doktor också, som i sin tur sa att Ellas hjärta är jättefint och det är tydligen ett fysiologiskt blåsljud som kan vara där resten av livet men det kommer inte påverka sessan något, vilket är skönt att höra. Så hon fick MVG och efter en händelse på sjukan, somnade Ella sedan gott i vagnen när vi åkte hem och sover än :-)

Ville fick leka med granntjejen under tiden och sedan vara ledig från dagis idag. Skönt för honom då denna veckas lämning inte varit någon höjdare. Ville har klängt sig fast som en liten apunge på mig när jag ska gå och med tårar stora som krokodiltårar. Det gör onti  ens mammahjärta och man tänker sedan hela dagen tills man hämtar, hur det gått, om han är glad nu och om han har kul...även om jag egentligen vet att att han har kul med sina kompisar. Aldrig ledsen när man smyger på honom då man hämtar. Och det bästa som finns då är en den stora hårda Ville-kramen man får, som bara Ville kan ge *kärlek*.


Inne i ultraljudsrummet. Ella ser helt chockad ut men hon var så duktig så! låg för det
mesta stilla hela undersökningen och lät läkaren kolla ultraljud många minuter.
Röntgen slapp vi att göra, då allt såg bra ut. Tack för det!
Lilla hjärtat...



Medan vi väntade på svar, hittade Ella en intressant grej där hon såg sig själv i en spegel :-)



Kram på er!

1 kommentar: