In my life

In my life

tisdag 7 februari 2012

Alla dagar är inte tophat

I morse då Ville vaknade redan klockan 06 kände jag att detta blir ingen kul dag om han inte sover middag på dagis. Då lämningen var sa jag att han hade vart uppe länge och att han kunde få sova längre idag. Dock gick inte informationen vidare så bra, så när jag hämtade en ledsen Ville så var allt fel. Han skulle inte ta på sig jackan, inte mössan, Ella fick inte sitta i vagnen, vagnen fick inte stå på den plats den gjorde, solen sken i ögonen, det var kallt om händerna, vantarna slängde han av och filten likaså..... ja men frys då!!
Man blir ju så irriterad till lsut när man försöker gulla på bästa sätt. Och allt man sa så fick man en hand mot sig och ett "dumma mamma"!? Hmm...det var något nytt och fjärde gången jag fick höra det samtidigt som jag fick en svischande kökshandduk i ögat så fick den unge lille herren åka upp på sitt rum.

Fölål mamma (förlåt mamma) hörde jag efter mindre än en minut och en varm kram på köpet därtill.
Ja, det hjälper att ryta i ibland. Vissa gör det aldrig mot sina barn. Jag gör det!
Maten gick i blodets tecken då Theodor länge önskat sig "blod makaroner", så såna fick det bli då jag inte hade en chans i världen att idag hinna skala och koka potatis och göra mos med två hängade ungar i brallorna. Tack för att ni finns, Kungsörnens snabbmakaroner. Nu även i fullkorn ;-)
Maten gick ner med god aptit och Ville som sällan äter bra, åt 5 stora biffar. Betyg 5 av 5 tror jag minsann.

Bolibompa i soffan, jag och mina tre små klimpar, varav en (Ella) somnade i knät sittandes utan både napp och snutte....så naaaanig. Yes, tänkte jag som genast fick lättare att lägga killarna då de ska sova och läsa bok för. Emil i Lönneberga och en gv (gosvälling) på det så slocknade Ville och Theodor efter det.
Kvällen slutade dock bra av en sådan pissdag rent ut sagt.



Soffhäng med sällskap av brorsornas flygplan.
Ella i body från Lindex och byxor från Molo. Dregglis från Ge-kås.
(kan säga att de håller måttet bäst av alal dregglisar jag provat på).

 Theodor med mössfrilla (hihi) helt inne i Bolibompa
I sin snygga zipjacket från Adidas.

Blodmakaroner med hemmagjorda biffar. Snacka om att den karamellfärgen
var röd haha. De brukar bli rosa annars.. Denna är köpt i London.

 Ella smaskade också mammas biffar :-)

Snyggo-buset innan läggdags. Ser han trött ut?
Nä, det låtsades han att han inte var heller.
Farligt att säga att man e trött...då kan man ju få sova - farligt ;-)

Ville i favoritpyjamasen från P.O.P


Nu ska jag kolla på TV3 play - Mammor och minimodeller.
Har ni sett det? Vad tycker ni om det? SJälv har jag bara sett ett avsnitt och kan tycka
att två av mammorna är lite för bra... men de andra tycker ju bara det är kul för barnens skull och vill fortf att barnen ska vara barn och inte vara för sminkade och så.. tycker man det är kul så tycker jag det är okej.
Bara barnen vill liksom. Hade mina barn själva velat hålla på med modellande och sådant så hade jag uppmuntrat det. Kanske för att jag själv tycker sådan är kul med kläder, mode och foto.
Men det är min åsikt och alla har vi olika....tack och lov :-)


Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar