In my life

In my life

torsdag 23 februari 2012

Ny tronarvinge till världen!

Får jag börja dagen med att gratulera till Sveriges nya lilla prinsessa som föddes tidigt i morse!
Jag läste på aftonbladet i natt kl.03 när jag var uppe o gav Ella mat och såg då att Victoria och Daniel hade åkt in till förlossningen kl.01. Jag kunde inte somna om sen haha. Så coolt!
Både jag, Ida, Ville och Ella satt bänkade i soffan prick klockan 07 då Prins Daniel berättade på presskonferens att det hade fötts en liten prinsessa kl.04.26 (lätt att komma ihåg då Ella vägde 4.026) ;-)
Både jag o Ida blev helt rörda och sa "ååååhhh"...haha. Ja, man e ju blödig och visst är det något speciellt.
Så, GRATTIS än en gång!! I morgon får vi veta vad hon ska heta...spännande hihi.

 Disktrasan finns att köpa på bluebox.se



Igår var det en hektisk dag som alltid tycker jag. Jag skulle behöva fem timmar till varje dygn för att hinna med allt känns det som. Var i alla fall en vända i Lund för att lämna in vår vagn som gått sönder.
Typiskt, men tur att Ville orkar gå biten hem från dagis. Det tar lite tid, men det gör inget :-)
Idag har jag dock bilen, så i eftermiddag ska jag, Ville och Ella åka och bada i Hörby *mysigt*.

Jag gjorde potatismos och korv igår (barnens favorit) och jag skulle se hur mycket de äter egentligen, så jag la upp lika mycket till Ville och Ella. Ville brukar inte äta sååå bra och Ella gillar mat, så jag tyckte det var lite kul. Ville åt upp sin portion på ett nafs och bad om en till, så han åt två korvar och två klickar mos.
Ella åt upp en hel grillkorv och allt moset (nästan...)
 ...Detta lilla lämnade Ella. Jag blev helt paff! Men är så glad att hon gillar mat.
Det underlättar så. Ville har alltid varit svår med maten. Theodorä lskade också mat.
Mina gener antar jag, då jag själv tryckte i mig rätt fint som liten hehe.

"Mmm gott mamma", sa Ville!

Ella slår med näven i bordet om inte maten kommer tillräckligt fort haha..


Igår kväll kunde jag äntligen sticka till gymmet och köra ett pass. Dock hade jag velat
styrketräna lite också men hann inte, det får bli i kväll i samband med att jag ska köa box.
I Malmö i kväll faktiskt, på gymmet där jag själv instruerade i box för 1½ år sedan.
Kanske ska ta upp det igen... saknar det lite faktiskt, men ändå inte.

Jodå, det tar sig... *nöjd*


Nu ska jag förbereda lite inför badet i eftermiddag!
Ha en fin dag!

Kram!

1 kommentar:

  1. Förväntade mig nästan att du skulle skriva: Gissa namnet hahaha men nää inget med det så nu frågar jag dig, vad tror du Prinsessan ska heta? Jag gissar på Maja.... Eller Ella :) puss Lh

    SvaraRadera