In my life

In my life

söndag 19 februari 2012

Söndag i Malmö

Söndag och alltid lika trist att veta att i morgon är det måndag och Ida jobbar hela veckan. Dock hade jag möjlighet att ha bilen två dagar denna veckan så då ska jag passa på att göra något kul med Ella på förmiddagen innan Ville ska hämtas på förskolan. Theodor är i Växjö hela veckan. Sportlov!

Idag intog vi Malmö och Leos lekland och i 2,5 timme nonstop sprang Ville omkring och klättrade, åkte, cyklade och busade. Ella kröp mest omkring men var vaken från 08.30 till vi åkte därifrån kl.14. Helt slut var både Ella och Ville då och det tog nog inte 3 minuter i bilen förrän de sov bägge två :-)
Ella är lite försiktig av sig och tyckte bollhavet på baby avd var läskigt. Hon klamrade sig fast runt halsen och såg livrädd ut haha. Lilla pyret... Ville däremot, han är inte rädd. Och duktig på att klättra är han!
På en vulkan där det är svårt att komma upp, klättrar han upp halvvägs utan hjälp. Själv får jag ta sats och ändå kommer jag inte upp till hans nivå haha. Kanske för man är tyngre. Skyller på det ;-P

Ida är och har pass nu och i kväll blir det filmmys som vanligt på söndagar. Wallanders Arvet är det i kväll men den såg vi för ett litet tag sedan så det blir nog en annan. BTW så var jag statist i Arvet. Körde ambulans i klädd ambulans ssk kläder. Stolt som en unge på julafton var jag den inspelningen haha.


Humöret var inte det bästa innan Leos, så vi stannade till
på McD och tog en cheese och pommes till Ville.
Sen var det en glad kille i bilen.


Att så lite kan göra så mycket!
Du är så underbar när du är på detta goa humöret!

LEOS LEKLAND

Lejonet kom ut och visade sig ett par minuter.
Synd var missade Ville lejonet men Ella fick träffa.
Hon var heeelt tom haha. Förstod ingenting :-)

Men sen kom leendet och det var kul att leka med
en boll i taget, men ett bollhav - usch o fy, sa Ella.

Vulkanen - den är större irl och det killas i magen på mig
också när man åker kana ner :-)


Nu är det baddax för två små skitgrisar och sen blir det
nog en liten Pippi Långstrump film innan läggdags.


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar