In my life

In my life

tisdag 28 februari 2012

Sjuklingar

Hemma har vi sjukstuga...igen! Känns som det kommer om och om igen. Alla baciller som dagis ger så det är bara att ta sjukdomarna, en efter en. Dagen började bra i alla fall med bara en liten snoris hemma och med hosta också (som inte låter bra alls). Jag talar om Ella. Hon ville mest vara i famnen ännu en dag, så att fixa det jag skulle gjort blev inställt även idag. Vill fixa vårfint hemma och putsa fönster, söka jobb mm... Men det får helt enkelt vänta. Jag och Ella läste böcker och när jag vädrade i den faktiskt varma luften så tyckte Ella det var väldigt spännande att stå och spana på fåglarna och bilarna utanför :-)

När jag hämtat killarna så märkte jag efter en stund att Ville var varm och extra gosig. Blev rödare om kinderna och ja, feber på lillprinsie, så inget dagis i morgon. Fick sedan mess av Ida att hon inte kändes sig alls bra och när hon sen kom hem så såg hon inte allt för pigg ut. Inget kul alls...
Så nu leker jag stålmorsa och tar hand om tre sjuklingar, varav en vaknar och är ledsen nästan hela tiden och vill inte äta. Ellsan...Lilla Ella. Hennes hosta hoppas jag blir bättre. Hon kanske har ont i halsen?...
Bara att hålla tummarna nu att inte jag och Theodor också blir sjuka. Skulle bli för tråkigt alltså. Nu när man ska iväg i helgen också. Nä, håll tummarna att vi klarar oss! :-)



Ella på morgonen med sin nya Hello Kitty bok som låter.
Än var humöret på topp!

 Spanar... Åh vad jag längtar tills vi kan ha öppet där så barnen kan springa
in och ut hur de vill. Staket ska fixas också!

Glasspinne till efterrätt idag.. Glass är ett "måste" då man är sjuk.
 Killarna njöt ;-)

Alla sätt är bra utom de dåliga, som Ida sa när hon satte Ella i badet och
mutade i med gröt. Och vips så var tallriken tom!
Lättlurade små barn ;-)

Så ledsen på kvällen så ut sent och tvätta av hjulen på vagnen
och där i somnade Ella gott. I alla fall en liten stund..



Kram på er!

1 kommentar: