In my life

In my life

lördag 11 februari 2012

Toppen lördag

Igår var en toppendag från morgon till kväll. Det enda som inte var bra, var att enligt mig och Ida inte fanns EN enda låt i mello som vi tyckte att "WOW"....men annars var dagen 100-procentig.
Började med Ville på gympa och han hade varit så duktig. Dagen fortsatte Ville helt utan blöja (ja, han gjorde t.o.m nr.2 på toaletten). Ida hon körde på fullt ut. Jag sa nej men jodå, för en gångs skull hade frun rätt haha ;-)  Jag och Theodor åkte in till Lund för att äta på Kina och han var sååå glad för detta!
Vi fick in hur mycket mat som helst och jag frågade om T kunde få med sig hem sen i en liten doggy eftersom han verkligen älskar friterad kyckling, men han åt så jäkla mycket ungen, så där behövdes inte tas hem nåt haha. Har nog aldrig sett honom äta så mycket mat i hela hans liv, helt ärligt.


Theodor och mamma

Ni se ju lasset med kycklingen! Jag åt kanske 7-8... han åt resten!
Plus nudlar i tre omgångar och ris. Gott lille gubben :-)


Efter vi hade ätit gick vi en lång promenad upp till LTH i Lund för att möta upp
resten av min familj + våra grannar Kalle och lilla Lea.
Vi skulle till Vattenhallen - ett exprimenthus typ. Ett ställe som killarna (och vi) älskade!
Vi var där i två timmar och bara testade massa saker, Ville var i sitt esse då det fanns vatten
att leka med och Theodor klättrade på en digi wall....och mycket mer.

Här väntar vi på en show de skulle göra med kväve. Fick se hur moln bildas, vilket
var intressant för Theodor då han har frågat det några gånger.

Var Ville borta, hittade man honom.....här! ;-)
Rinnande vatten från taket och ner.


Tankeverksamhet för de vuxna också.
Ida grejjar...

Värmekamera som vi tyckte var kul haha.
Ida, jag och Theodor. Ida har heta ben *grr* haha

Theodor klättrar på en vägg som det fanns massa spel på man skulle göra.

Det var alltså här inne vi var!
Ett ställe att rekommendera för klåfingriga barn och vuxna :-)

Dags att åka hem!
 Puss på dig snäckan!

Mat i magen när vi kom hem och efter det...
Det efterlängtade lördagsgodiset!
Kvällens film blev Nils Karlsson Pyssling

Tripp trapp trull *kärlek*


Idag är det söndag och jag var uppe med tuppen! Ella vaknade och av ren reflex går upp som en blixt.
Så det blev en tidig söndag och idag är det pulkaåkning som gäller :-)

Kram och ha en trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar