In my life

In my life

tisdag 17 juli 2012

Skogsluft och getingstick

Idag körde vi hem från Växjö, där vi tillbringat natten. Ja, lite utanför Växjö men nära Växjö i alla fall.
Där på landet, mitt i naturen bor min pappa och hans fru. I ett sååå mysigt hus från början på 1700-talet.
Hade gärna bott där. I huset alltså men inte mitt i ingenstans ;-)
Men att komm dit är så skönt...helt tyst. Ja förutom att våra barn säkert skrämde hela byn haha men annars är det rena rama lugnet. Vädret va ostadigt men idag var det relativt fint så vi tog oss ut i skogen allesammans med deras skogs-fyrhjuling m. släp. Pappa körde där man nog inte kunde köra haha..men fram kom vi och svamp hittade vi. Små gula godingar.
Vi hann plocka i typ en kvart innan Theodor skrek som en stucken gris. Vi gick i meterhöga ormbunkar då han råkade gå mitt i ett jord geting-bo *illailla*. De blev rasande och stack Theodor i benet. Han fick panik och jag bar på Ella, som i sin tur blev livrädd då T skrek..och jag skrek åt pappa att han skulle komma medan jag försöka sparka bort getingarna från T:s ben. Det satt fast 5-6 stycken på hans byxor. Läskigt...vi gick fort därifrån och dem efter. Fy f*n vilka djur,....usch.
Det blev hem igen och tvätta och ta salva. T var låg resten av dagen där och hatade numera skogen *s*. Stackarn, men kunde inte låts bli att skratta när han sa så.

Mat i magen, sen körde vi hemåt mot Skåne igen. Vi lämnade av Theodor i Växjö igen, då han ska vara hos sin pappa t.o.m v.30. Det var skönt att träffa honom ett tag i alla fall. Man saknar ju...

En toppen tripp hos daddy cool och Ingrid!



Här bor barnens mormor och morfar (två utav dem)

De hade skaffat höns och tuppar som Ella verkligen gillade.
De värpte ägg så idag till frukost fick vi nya ägg :-)

Denna satt barnen på hela tiden i hopp om att de skulle få åka..
Som vi då gjorde idag.

Mina små buskillar *kärlek*

Igår tog vi en promenad till deras lilla sjö och tömde båten, kollade kossorna,
traktorerna på gården bredvid och kollade maskar på marken.

Ville med morfar Leif :-) *bus-morfar*

Theodor, så glad innan getingarna stack honom

Vi hittade ca.1 liter på den lilla stunden..och alla fick vi med oss hem *mums*

Hela gänget ute i skogen :-)


Borta bra men hemma bäst!
Ida är ute med ett par tjejkompisar och tar ett glas vin o snackar. Själv har jag surfat runt
och kollat inredning medan jag lyssnat/kollat på Allsången. Bra program idag :-)
Nu är det nanedags för den här mamman. Trött som en gnu och i morgon em börjar jag jobba.
Nu är semestern slut.

Kram!


1 kommentar:

  1. Vilket mysigt hus, påminner lite om vårt hus i Norrland!
    Ja klart vi ska ses, försöker dra ihop något nu när Lovisa är i skåne!!

    Kram på er godingar

    SvaraRadera