In my life

In my life

torsdag 5 juli 2012

Semster...dag 4

Härlig dag med fint väder och många skratt. Underbara barn och när man blir väckt av Ville som hoppar upp på en och säger "Varm du är mamma...älskar dig" och pussar på en....Ja, då smälter man. Jag.

Ville och jag var i Lund innan idag och kollade lite på Jättekul och Lagerhaus...plus lite annat.
På Jättekul hittade Ville ett piratsvärd han så gärna ville ha, så det fick följa med hem.
Jag brukari nte köpa till barnen varje gång man är iväg. Vill inte de ska bli bortskämda och veta att de får något varje gång... men ibland tycker jag det är kul att ge dem något och då uppskattar dem det mer också än om det får alltid. Då blir det som att ta det för givet. Theodor börjar bli så stor nu så han behöver lära sig värde i det man köper/får och allt det där med pengar... Vill han ha något (dyra saker och leksaker som man vet att han intek ommer leka med mer än typ 4 ggr) så får han själv spara ihop till det med sin veckopeng han får varje fredag (20:-). Då väljer han själv vad han vill göra med den pengen.
Jag tycker det är bra att lära barn att själva spara till det dem vill ha. Inte allt så klart.



Ville på Jättekul i Lund...med sitt nya svärd och den stora Playmobil piraten ;-)

Vår egna lilla pirat posade så stolt. Första ggn jag såg att han verklgien VILLE vara med på kort.

Ella med dammsugarfrilla :-)


Nu ska jag fortsätta med kvällsmaten till mina små kakor och sedan ska jag ta och baka ut bullarna som är på jäsning. Mums filibabba!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar