In my life

In my life

tisdag 10 juli 2012

Present jakt

Igår var jag på stan. Själv. Utan barnvagn och utan fru. Det är ganska skönt att bara vara själv ett tag och gå och kika utan stress och slippa dra barnvagnen upp och ner från trappor och in och ut i butiker.
Målet med gårdagen var att hitta presenter till min lilla fru som snart fyller år. Jag fann så det var ju bra.
Hon hade för en gångs skull skrivit en önskelista och sånt gillar jag. Hittade både en, två och tre presenter + två sen innan, så jag hoppas hon blir glad :-)

Jag älskar att lukta på saker...Ja, sånt som luktar gott såklart! Bodybutter, duschcremér, parfymer, sköljmedel, tvättmedel mm.... Igår gann jag en "ny" serie på Åhlen´s, Björk & Berries som doftade ljuvligt! Luktade verkligen mosade jordgubbar. Hade gärna haft en liten serie på min hylla hemma men vi får nog använda upp allt det vi har först! Vi är svaga för Body Shop´s bodybutter och duschcremér, så det finns en del att välja mellan.

Efter lunch kom Nina förbi på fika och efter massa snack så bestämde vi för att ha filmkväll, så det blev en lååång umgängesdag, vilket var väldigt kul! 10-timmars skoj med en fin vän. Klockan slog 00.00 när filmen var slut och hon rullade hemåt och vi blev kvar i soffan och snackade....Ja, inredning haha.
Min lilla fru och jag... Vi hamnar ofta i diskussioner och som tur är har vi samma smak för färg och form, vilket jag älskar. Vi är ofta i farten med att göra om ditten och datten här hemma och vi gillar det.
Häromdagen hittade vi en retrobyrå på Erikshjälpen som ska bli spraymålad och ev. få bo i Ellas rum.
Vill ha lite retro till henne och vill även göra något kul i killarnas rum, som jag nämnt tidigare..
Ja, inspiration från tidningen Living ligger mig varmt om hjärtat. Ofta massa fint i den tidningen.



Den väldoftande serien på Åhlen´s

Dessa sk barfotaskor verkar grymt sköna.
Dessutom tyckte jag de var väldigt snygga... Vill-ha-varning på dem.

Något sånt här tror jag vi får införskaffa oss inför hösten då vi
för första gången börjar arbeta bägge två då vi har småbarn med
aktiviteter och annat... En utmaning men det kommer bli bra. Teamwork!
 
För oss som älskar foton... Denna hade passat sig fint.
Ja, nästan i vilket rum som helst :-)
Finns på Village

Kram på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar