In my life

In my life

fredag 20 juli 2012

Legobygge

Fredag och äntligen skiner solen - På tiden om man säger så. Har nog vart det sämsta vädret i juli månad på flera år. Jag kan i alla fall inte minnas en sådan här kass sommar. Kan ni?
Tur man har en fin familj och fina vänner att vara med då vädret inte 100. Jag jobbade till kl.14 idag och när jag kom hem blev alla mina hjärtan så glada. Kul att komma hem då :-)
Ida gav mig egentid i kväll då hon tyckte jag kunde få rå om mig själv till max. Så jag ska in och träna, sola och sedan ska jag göra något jag aldrig tidigare har gjort... Jag ska gå på bio. Själv!
Det kändes konstigt vid första tanken men sen tänkte jag att det är nog rätt skönt... Bara vara jag.
Ser fram emot det faktiskt. Vet dock inte bara vilken film jag ska se. Mörkt vatten tror jag... med Sverrir Gudmundsson (han i Wallander). En svensk thriller som inte Ida ville se men jag älskar ju svenska filmer så... Jaaa, det blir jag och en påse nötter hihi.




Ella borstar tänderna.. Hon säger "mmmm" när man borstat några sekunder.
Tydligen god tandkräm :-)
Sen gapar hon och säger "aaaaaaaaa". Sötunge.


Det är så kul att höra/se Ville nu för tiden... Han fantiserar, bygger lego, snackar
och berättar vad de ska göra i båten, att de hamnar i vattnetm fängelset och de måste räddas
och allt var det var....
Massor i det där lilla huvudet och så kul att höra.

Finungen som behövs klippas och mamma C som ser jättetrött ut utan smink



Ville har bett mig att vi ska spela på Iphonen så nu ska vi mysa upp oss och spela ett nytt spel.. med djur, fordon och instrument så får man se riktiga bilder och höra riktiga ljud. Poppis hos kidsen!
Listen lite heter den och finns i appstore för 0:-

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar