In my life

In my life

onsdag 4 juli 2012

IdaCarolaTheodorVilleElla...

Bara för att vi pratade om namn innan idag så har jag gått och tänkt på namn resten av dagen... sådär ibland, då och då. Nej, vi är inte gravida...Vi har bara lite udda intresse enligt vissa men helt normala enligt oss ;-)
Det bästa är att vi oftast har samma smak på namn och det är ju en fördel. Ville kom Ida som förslag en dag då jag var på jobbet minns jag och jag bara älskade det direkt! Ella skulle ju egentligen hetat Idelie som vi höll hemligt eftersom Ida kom på det själv. Nu var hon ju ingen Idelie då hon föddes men hon heter det i andra namn...eller i fjärde namn om man ska vara noga :-) Ella Vilma Saga Idelie. För oss är hon ibland en Ella-Idelie. Då hon inte blev en Idelie så fårgade jag Ida om hon gick med på en Ella. Jag hade länge tyckt om det namnet...och så blev det en Ella.
Jag kollade svenskanamn.se häromdagen och Ella är den enda som heter Idelie. Lite kul :-)

En vacker dag kanske det kommer en liten knodd till oss....eller inte. Det vet vi inte än och blir det så, så dröjer det några år i alla fall. Den dagen..... Den lyckan ;-)

Fina namn i mitt huvud idag och som varit på tapeten vid våra tidigare graviditeter.... De som har en * har vi haft som förslag då både Ville och Ella låg i magen och även ett par namn då Theodor låg i magen.

Alva
Sigge
Vera
Vinston*
Milton*
Harry
Hugo*
Victor
Valter*
Elliot*
Texas*
Stella*
Estelle*
Nike*
Charlie*
Belle
Sixten*
Smilla*
Love*
Lova*
Ludvig*
Lennox
Maximilian*
Milo*
Vilda*
Maddox
Benjamin*

Ja...Det var väl dem haha... några stycken och många jag har glömt ändå ;-)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar