In my life

In my life

lördag 14 juli 2012

Ella Vilma Saga Idelie - vår lilla prinsessa!

Det händer mycket nu i utvecklingen hos Ella. Nu är hon 14 månader gammal och brottas med storebror Ville, hoppar studsmatta med andra barn och håller dessutom balansen jättebra då *impad*.
Idag gick hon upp och ner själv i trappan utan att någon var där. Det var inte ALLS meningen att det skulle vara så men helt plötslit var hon uppe hos mig för att sedan va nere hos Ida innan jag ens hann märka att hon försvann. Duktig tjej.
Hon spexar och gosar, säger mamma, tjiin (fiiin), tja (när hon hejjar), ajje (när hon känner på ugnsluckan), oj, ampa (lampa)....Ja det var nog det jag kom på nu. Så kommer hon och ska pussas på munnen *gosan*.
Så kul att se något nytt varje dag som kommer. Hon har bus i blicken och ätt jäkligt morgonhumör. Eller morgonhumör vet vi inte än men jäkligt dålig tajming att vänta med mat till vår lilla mumsa, om man säger så ;-)  Ella äter själv nu. Hon vill iiinte bli matad och hon försöker med sked, vilket imponerar mig då killarna velat bli matade till dem blir 2½ bägge två. Att prova skor är nog hobbyn på plats nr.1 på listan.



Toudilouuu...Nu är jag på bordet...


Klättrar uppför, vänder sig, sätter sig och åker ner...om och om igen.

Kvällsfikan jag blev inbjuden på idag innan läggning.
Kakor och te.


Favoritdjuret hos Ella är definitivt hund! Hon blir helt till sig och sitter hon i vagnen
när en hund kommer inom synhåll så ska hon stå upp, viftar med armarna och
säger vov vov vov vov...
Denna mjuka hunden hittade hon på Ikea och vägrade släppa. Jag lovade henne att om hon
är tajt med hundar i december så ska hon få den av tomten ;-)



Nu ska jag ta och umgås med min fru som bakat äppelpaj. Så det får bli lite gottis med glass till.
Film står på listan och ja, jag får se om jag hamnar här eller sitter kvar. Ida ska välja filmen :-P


Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar