In my life

In my life

lördag 6 augusti 2011

Spralleri sprallera

När jag var i Sthlm för ett par veckor sedan så fann jag många fina butiker, varav en heter SPRALL och ligger på Östermalm. Jag blev helt kär i den butiken och ville haft med mig hur mycket som helst hem därifrån. Här är tre saker som jag tycker är lite roliga och alla tre produkterna kommer från just SPRALL.
www.sprall.se

En garderob i form av ett hus. Superfin i ett barnrum tycker jag :-)

Musen som syns, är en maskeradhuva med tillhörande handskar/tassar. Finns i bl.a groda och gris också. Hade jag gärna haft allihopa här hemma, då mina barn tycker om att spexa med sånt där.

Himmelsängen - ljuvlig! Den hade vart så fin i Ellas rum. Tänk vad man (läs vi här hemma) vill ha mycket puttinutt och rosa bara för att det är ett flickrum. Jag sa att jag inte ville ha mycket rosa till Ella då hon låg i magen, men sen såg man henne och ååhh vad mycket söta flickkläder det fanns då ;-)
Så det har blicit en hel del rosa men hon bär även brorsornas ärvda baggyjeans, sina nya adidasskor och hoodie på sig, så visst kan hon vara en cool tjej också och inte bara sockersöt som en liten docka i sitt rosa.



































Hade vi haft en lägenhet me stora fönster och högt till tak, så hade jag målat Ellas rum vitt och trägolvet vitt. Jag hade sedan haft skogstema och köpt svampar jag sett på Åhlens, haft wallies i samma tema och gjort rummet vitt med röda, gröna och bruna detaljer..som ett sött skogsrum.

Killarnas rum hade jag också målat golvet vitt, väggarna vita förutom en vägg, som jag hade velat ha petrolfärgat. Turkos/petrol. Sen har jag inte kommit längre i min tankeverksamhet i deras rum men jag såg dessa söta svampar på Åhlens och ångrade nästan att vi målat hennes ena vägg rosa, just för svamparnas skull. Men tänker man efter...Hur länge hade dessa svampar fått stå i fred? De hade ju inte varit inne i rätt rum mer än när vi städat :-)
Så vi gjorde nog rätt ändå, och målade hennes rum rosa och fint ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar