In my life

In my life

lördag 27 augusti 2011

Här händer det grejjer

Ligger i soffan med datorn i knät, lite halvkass medan Ida och Ville badar. Ella ligger trött bredvid mig i soffan och Theodor är hos sin pappa i Växjö. En lördag som skulle bli mysig med en heldag med familjen blev inte sååå mysig. Vi började dagen med att besöka Nova Lund för att köpa lite nya dagiskläder till Ville. Han fick två tröjor, två par byxor, två mössor och ett par snygga kängor.
Sen skulle vi gå vidare och då bröt Ville ihop, slängde sig på golvet och skrek. Ida tog honom under armen och vi gick mot bilen. Ville skrek hela vägen hem medan Ella vaggades till sömns av hans icke så ljuva stämma haha. Hon sover bäst där det låter. Knepig men bra unge ;-)

Idag skulle jag egentligen har varit i Malmö på en filminspelning för en lokal reklamfilm men jag kände mig som sagt inte så pigg. Illamående och allmänt matt i kroppen. Så jag fick hoppa det + att jag även fick avboka en plåtning för en annan reklam för match:s nya snussort som ska visas på internet. Jag hörde av mig till dem också, men då sa de att de tar allt i morgon eftermiddag istället, så det är bara att hoppas på att jag känner mig piggare i morgon! Även det kommer att ske i centrala Malmö. Kul! Men en sak som är ännu roligare är att jag är nominerad av tidningen mama att kanske få bli årets hjälte-mamma!
Yes, det var 600 som anmälde sig själv eller någon annan och jag är en av de fem som får gå vidare till själva tävlingen och röstningen. Känns stort och bra att de tyckte om min story!
Så i slutet av nästa vecka kommer självaste mama hem till oss för att filma/prata och lite så med oss inför tävlingens början. OM jag vinner får jag gå på galan i Sthlm och det hade ju varit nice.
Mer info om detta kommer då jag vet mer. Troligtvis efter att de har varit här på besök.

Nu blir det till att vika in lite tvätt medan frugan ska fixa kantarellstuvning på varma mackor. Hon och Ville åkte till skogen en sväng och kom hem med ganska många gulingar i påsen. Gott gott!



Theodor har lärt sig blåsa bubblor och är allmänt nöjd :-)

 Igår kväll fick Ella ta ett bad i mosters handfat. Mamma Ida
trodde inte hon hade blivit så lång...men det hade hon hihi.
Strawberry shower creme från The Body Shop fick hon lukta sen...mmm...


 Villes nya kängor från H&M




Kram på er!



1 kommentar: