In my life

In my life

torsdag 25 augusti 2011

Fotografering



Redan torsdag och snart har Theodor gått sin första vecka i skolan. Han frågade igår hur länge han ska gå i skolan. Jag fick ångest när jag tänkte på att det är minst 13 år. Sedan säkert någon form utav högskolan också. Det har jag aldrig gått, vilket jag ångrar idag så jag ska pusha mina barn till att utbilda sig efter gymnasiet. Varför pushade ingen mig? *irriterande*.
Jag sa till Theodor att han i allafall ska gå i skolan till han är 19 år, lika gammal som Johanna (en tjej vi känner) och då sa han "ooojj...såååå länge!?" Mmm, så länge.

Igår eftermiddag var barnen och jag ute nästan hela tiden fram till kvällsmaten. Theodor lekte med granntjejen och Ville med den andra lilla granntjejen. Ella nanade i vagnen och vi vuxna satt i gräset och snackade/kollade in kidsen. Mysig eftermiddag med andra ord.

Fick mejl om att jag ska till statist-inspelning på lördag i Malmö. Kontorsklädd ska jag vara så det blir till att låna lite outfits av min lilla fru. Det är en inspelning till en lokal reklamfilm, så det återstår att se vad det blir för något. På fm var jag och Ella i Malmö en sväng och tittade lite då det är Malmöfestivalen nu. Vi gick en runda men Ella sov mest. Hittade massor av fint i butikerna i allafall. En helsvart vinteroverall köpte jag till Ella. Blir fint så kan man matcha med massor av olika snygga mössor :-)


Idag skulle Theodor ta klassfoto. En grej man alltid såg fram emot då man gick i skolan minns jag. Speciellt väntan på att få skolkatalogen. Kolla in vilka killar (ja då var det så ;-)) man tyckte var söta och vilka tjejer (mmm faktiskt) som också var söta. Ja, jag var nog lite gay redan på den tiden haha.
Så jag hade tagit fram snygga jeans, ett vitt linne och en grå cardigan att ha över, till Theodor men han skulle minsann inte ha det mamma tog fram haha. Nä, det blev jeans och en vit piké istället.
Ja, han har valt kläder länge nu så han vet vad han gillar. Kul! :-)



 Gladskiten i Malmö igår


 Theodor leker med Ella innan skolan


 Dagens Theodor med piké från Ralph Lauren


 Dagens Ella med gosiga plyschbralls från Lindex
och body från Lunmyr + snutten från Geggamoja


Ville var inte klar då jag fotade och stack till skolan så vårt lilla kvicksilver får vara med nästa 
gång istället :-)




Klockan tickar på och snart är det dags att hämta killarna..

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar