In my life

In my life

torsdag 11 augusti 2011

Mammablogg-träff



Idag har jag och Ella spenderat vår förmiddag i Malmö tillsammans med andra blogg-mammor. Det var Lofsan som skulle träffa tre flickmammor och frågade om jag ville hänga på. Själv klart ville jag det och hennes små söner var kungar mitt i tjejligan :-)
Det var hemma hos en mamma som heter Hanna, vi var. Mysig lägenhet nära Svågertorp. Kul med lite inspiration och de hade en del fix som jag gillade. Hennes lilla Ellen hade en uppsjö av snygga klänningar och ett jättemysigt rum. Ella trivdes bland alla större barn och hon satt nöjd i sin bilbarnstol och sov medan kidsen gungade på den hejvilt. Hon är van om man säger så ;-)

Det blev mycket prat om bloggande, barnkläder, barnvagnar, träning och så lite fika på det. Väldigt trevliga timmar måste jag säga. Tack Lovisa för att jag fick hänga på!

Klockan tickade på fort och helt plötsligt var hon 13 och jag var tvungen att köra för att hämta Ville på förskolan. Theodor har vart med Ida på jobbet idag och skulle vara med henne tills hon stängde idag. Han skulle få välja pennor till skolstarten och så skulle de gå på stan och prova olika outfits på Theodor. Han är en kille som gillar att shoppa kläder och gå i barnkläders-butiker. Lite ovanligt för en 5-åring men kul för en mamma som älskar barnkläder *big smajl* :-D



Fikat var intressant för de små :-)

 Snygga muggar! Glömde fråga vart de var i från...

 En liten bebis till var på väg i Saras mage. Så liten storasyster :-)

 Mamma-prat i massor

My new friend Sixten ;-)



Villes dag på förskolan hade varit bättre än de andra dagarna i veckan. Han hade varit mycket gladare så det var skönt att höra. Han blev dock superglad när jag kom och hämtade honom. Så klart! Så nu är vi hemma och myser. Regnet öser ner och snart ska jag börja med maten.

Vill ni kika in hos de andra bloggmammorna så finns de här:
www.blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/
www.ellenojag.blogspot.com
www.jhfashion.blogg.se
www.saratilling.se


Kram!








3 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig dag. Kul att träffas.

    Nu har du förresten en ny follower här på bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Tack för en jätte mysig dag!! Var så roligt att träffa er alla! Det får vi snart göra om!!!

    Kram kram Janni

    SvaraRadera
  3. Sara: Tackar...och detsamma kan jag säga dig då :-)

    Janni: Ja, det tycker jag defenitivt! Kanske en träff i Hbg framöver?

    Kram

    SvaraRadera