In my life

In my life

onsdag 31 augusti 2011

Nedförsbacke mot helgen

Igår kväll fixade vi lite hemma...Gjorde lite förnyelse i vardagsrummet. Ibland räcker det bara att ändra saker så blir det bättre, utan att det måste kosta en förmögenhet. Ibland kan det räcka med att flytta några fina ljuslyktor till ett annat place i lyan och så vips, så ser det genast bättre ut :-)  Så igår kväll var en fixarkväll tills jag nästan stod o sov. Somnade ändå kl.23 och då tänker jag alltid samma sak: Gå och lägg dig kl.20 om du är så jäkla trött! Jaa, varför gör man inte det? Tänk vad utvilad man skulle varit dagen efter då, som idag. Nä, då är man ändå uppe och grejjar men det är väl den där barnlediga tiden på kvällen som man vill ha tillsammans med sin kärlek. I mitt fall är det så i alla fall.

Var på inskolningssamtal igår också på Theodors skola. Inget speciellt utan det frågade saker som tex:
Kan han dela maten själv? Äter han bra? Socialt bemötande? Hur han är med andra personer? Kan han bokstäver/siffror? Etc...
Ja, ett litet inskolningssamtal som sagt. Det gick bra i alla fall och de tycker han verkar så snäll. Känns skönt att de fått den bilden av MrT, för han är jättesnäll.

I kväll ska jag träffa några andra mammor och titta/lyssna på en som håller i ett Pompdelux-party. Det blir trevligt. Alltid kul att träffa andra och komma iväg lite hemifrån. Ella ska dock med mig men hon är ju inte så flängande precis ;-)  Däremot vet jag inte om hon är inne i en växtperiod för hon äter oftare, är gnälligare och vill inte alls vara själv.

I morgon kommer filmteamet från mama och ska filma/prata med oss. Ville får vara hemma från dagis och Theodor slutar ju 13.30 så han hinner också träffa dem. Det blir kul! På fredag sen ska Ida till Sthlm på Super Saturday, ett träningsconvent för Les Mills. Så när hon är borta drar jag hit halva släkten haha. Japp, syrran kommer med sina tre kids Victor, Oliver och Nellie, så det blir syrran, jag och sex ungar att hitta på en massa bus med från fre-sön. Vi ska försöka (läs försöka) ta några fina foton på kusinerna i matchande kläder. Det är ju de enda kusinerna så det är kul att passa på när vi väl träffas, vilket inte är så jätteofta. Jag ser mycket fram emot helgen och det gör Ida också, som ska träna träna träna!!! :-D
Själv ska jag upp till Nike Conventet sen i januari tänkte. I love it!

Hepp! Dax att städa vidare med ungen på magen (bärselen)...Träning det också ;-)

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni fick en trevlig kväll hos Janni idag. Ville verkligen komma, men dumt att chansa när jag har lite sammandragningar

    SvaraRadera