In my life

In my life

lördag 11 augusti 2012

Ville har tagit en stort steg

God morgon!

I fredags bestämde vi oss efter några dagars diskussion, att Ville skulle sluta med välling.
Sagt och gjort - på fredagkvällen blev det ingen välling. Ida sa att Villes välling inte fanns att köpa längre i affären. Jag todde det skulle bli ramaskri men han sa bara "okej" och tog och åt en korvmacka istället.
Lördag morgon frågade han mig om välling men jag sa att den var slut och då bad han om en macka istället. Igår kväll somnade han med sin napp utan någon fråga om välling och idag på morgonen bad han om en macka. Jag gjorde en test och gav Ella välling och Ville sa inte ett ljud. Ändå satt de bägge två vid matbordet. Stolt jag blir över honom! Han som verkligen varit besatt av saker och ting tidigare.
Ja, så nu kan man väl säga att han avslutat sin välling-karriär :-)
Ville har ju aldrig ätit mycket mat. nästan ingenting de flesta måltider så nu hoppas vi på att aptiten ska komma igång. Välling är ju bara ...mjöl som lägger sig i magen och håller en mätt.

När de nya rutinerna börjar sen och dagis kommer igång, så kommer vi ge Ella välling en gång om dagen.
Antingen morgon eller kväll. Vilken den blir har vi inte bestämt än. Hon äter ju redan bra med mat så hon klarar sig utan välling nattetid. Så ja, vi får se helt enkelt.
Men än en gång...Stolt över min lille Ville.





 Favoriten är polarmacka m. kokt medwurst

Ella kör både välling och macka



Här skiner solen även idag, så det blir nog en härlig dag både här hemma och på jobbet.
jag börjar jobba 12.30 och är inte hemma förrän 22 i kväll... men vad gör väl det?! :-)


Kram!

2 kommentarer:

  1. Det är precis som barnen fattar när man väl bestämt sig som förälder! Märkligt men härligt!
    Bi

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Måste bara fråga vart du har hittat den underbart fina pyjamasen till Ella? Letade lite men kunde inte hitta den.

    SvaraRadera