In my life

In my life

måndag 20 augusti 2012

Livets första schema i handen

Kaotisk morgon som slutade rätt bra. Jag sov knappt i natt varav mitt humör inte var toppen i morse när Ville gnällde, kastade mackor o vattenglas och golv, Ella ville bli buren och inte låta oss äta, Theodor hade tusen frågor och åt i snigelfart.... Allt när man har tider att passa. MEN vi kom iväg i  tid och tog sällskap till skolan med Theodors bästis Ville och hans mamma. Många förväntansfulla barn som hälsade i hand med sin nya lärare. Fick sina platser och en mapp med sitt första schema i. 08.15-13-30 är de dagliga tiderna och idrott på måndagar. Men hela v.35 ska de ha simundervisning varje dag hela veckan. Det tycker jag var jättebra!

Idag blir det endast skoldag för Theodor och inget fritids förrän i morgon.
Idag blir det lek med polaren Ville - bundisarna i vått och torrt.





Glad kille som tror han kommer kunna läsa i eftermiddag.. Ja vem vet ;-)
Det kanske är en superduper-lärare som ger barnen superkrafter hihi.


Nytt klassrum, ny lärare och en ny klasskompis var det dessutom.
Det är en lugn och bra klass som T går i. Det är jag så glad över.
Vi var med i 20 minuter, sen fick föräldrarna gå hem.
Halv två slutar dem varje dag och börjar 08.15.
Hur har era barn det som går i första klass med skoltider? *nyfiken*


Om några timmar börjar jag jobba så jag håller på att städa undan här hemma.
Ät-och blogg paus måste man ha ;-)


Kram!

5 kommentarer:

  1. Jonathan börjar 8:40 och slutar 12:05 varje dag.
    Känns så stort,fast jag varit med om det 2 gånger innan hihi

    Kram

    SvaraRadera
  2. Titus gick 8-13 i 0-2:an och nu i 3:an går han 8-14 :)

    SvaraRadera
  3. Bara en LITEN liten fråga.....gillar dina bilder, men - vet du att du har tillåtelse att lägga ut bilder på olika personer här? Jag menar barnens föräldrar, vet de???
    Låter gnälligt kanske, men undrar bara. Gillar din blogg annars! Grattis till din skolkille - en stor dag i hans liv såklart!
    Bi

    SvaraRadera
  4. Ja ...åren går fort ...här började de stora 5:an och 6:an idag ...
    Låter bra med simundervisning, här i Växjö kommun har de det i 3:an // Linda

    SvaraRadera