In my life

In my life

söndag 19 augusti 2012

Önskelista hos MrT

Tiden går fort... I morgon börjar Theodor skolan. Den riktiga skolan. Klass 1. Jag är nog mer nervös än vad han är haha. Blödig mamma som jag är kommer jag väl som vanligt få bita mig i tungan för att inte bli blank i ögonen när jag ser alla förväntansfulla små barn med sina gluggar i morgon bitti i nya klassrummet i väntan på att få säga "ja" i uppropet.

Och om mindre än två månader fyller mina killar år. Theodor den 8 okt och Ville den 15:e.
Skiljer exakt 4 år och en vecka på dem. Perfekt tycker då vi mammor när kalas ska ske här hemma.
Jag satt och skrev önskelista till killarna häromdagen och Theodor fick tala om vad han önskade sig...
Som vanligt blev det ju kläder. En onepiece/jumpsuit ligger högst på önskelistan och därefter var det tröjor, ett skärp, en ny plånbok (för han tycker han e för stor för sin barnplånbok nu) och så frågade jag till sist..
- "Vad önskar du dig mer Theodor"?
- "Ehm...ska tänka....blommor"!!
- "Blommor"!? "Vaddå för blommor"?
- "Typ...rosor eller nåt. Det önskar jag ju mig alltid ju"!

Jo, lille gubben, det har du önskat dig tidigare...säkert sen han var 5 år men aldrig fått. Ja, han ser ju alla andra vuxna får blommor när de fyller år och han har ifrågasatt innan varför aldrig han får några.
Så i år lovade jag honom, tyst för mig själv... Att han ska få blommor när han fyller år :-)

Lite annat snyggt jag hittade på Lindex var dessa tröjor nedan och jumpsuiten som han säkerligen hade gillat!







Jag är inte mycket för tryck på tröjor men dessa ovan gillade jag. Även StarWars trycket gillade jag för att vara StarWars. Theodor gillar fortfarande SW ganska mycket.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar