In my life

In my life

söndag 5 augusti 2012

Pridefestivalen Stockholm 2012

Då var Pride 2012 över för den här gången. Vi kom upp i fredags, jag och Lina men den hade hållit på hela veckan. Men men...man kan kan inte vara borta från jobb, fru och barn hur länge som helst :-)
Fredag kväll rullade tåget in hela 45 minuter för tidigt!! Det gav MVG till SJ. Den kvällen i alla fall.
På kvällen drog vi till Tantolunden där festerna hålls igång. Eric Saade uppträdde där inne men eftersom inte Lina hade band under fredagen så satt vi utanför bland alla fjortisar... Ja, det var inte många över 20 där inte. Vi satt och snackade men drog sedan hemåt. Kände sig lagom seg efter tågresan också...

Lördagen kl.13 drog paraden igång och vi satt och inväntade tåget en bra stund innan så vi fick bra platser utanför Gallerian. Det var ett bra paradtåg. Ett långt. Mycket skratta och några frågetecken... som tex. Varför ska man som gay gå och visa brösten för hundratusentals människor och skriva texten "Jag är fri" på magen?
Det var en fråga av några stycken...

Jag tycker verkligen det är ysnd att många förknippar hbt-personer med sex och nakenhet. Ofta är det faktiskt så. Men varför måste man liksom överdriva och göra en sådan grej? Det händer varje år...av flera personer. A ja, jag ska inte lägga mig i, jag tycker bara det ger fel signaler.
Vi är väl som alla andra...eller?

I alla fall, runt 600.000 åskådare och 46.000 deltagare i paraden. Mäktigt sammanfattar jag det till.
För 2 år sedan gick vi med där, jag, Ida och Ville. Kärlek och gåshud var min upplevelse.
Jag minns när vi under kategorin "Regnbågsfamiljer" kom och människor jublade och klappade händer och vinkade....till vår lille Ville, då endast 9½ månad. I klädd gubbkeps och under där fanns två stora blå och ett stort smile :-)  Aaahh....minnen. Nästa år vill jag gå igen. Underbar känsla. Faktiskt.



Hojarna tog entré till paraden. Både tjejer och killar körde. Coolt :-)





Pridebussen har massa massa små facebook profilbilder på sig. Ni ser att färgerna ser fläckiga ut..det är alla bilder på personer som gett tillåtelse att stödja pridebussen och gett fotot... så någonstans på den där bussen bland tudentals bilder är nog jag med. Men orka leta...

Fråga nummer 2


True love... Fantastiska människor!
Mark och Jonas Gardell

Å QX såklart! Btw så var det på qx.se jag träffade min lilla fru :-)
Och även andra fina vänner... qx levererar....kan man säga hihi
Blondinen längst fram på flaket är Maria Montazami. En annan favorit!

Min dröm hade varit om jag fick se mina föräldrar här... Jag blev nästan tårögd då jag såg dem
Mammor och pappor som stolt gick med prideflagga i högsta hugg och ett stort leende.
Jubel fick de också. Det tror jag det!

Här har vi dem...Regnbågsfamiljerna.
Många färgglada barn var med i paraden.

Leonora och lilla Mollie gick förstås med och vi hann
säga hej men sen hittade vi inte varann mer. Mycket folk!

Det fanns både snygga polisbilar och snygga poliser :-P

Och härliga människor...både stora och små.



Det var en härlig helg!
Nästa år tar jag med mig min lilla fru och fler därtill hoppas jag.
Roligt med mycket folk och många vänner samlade.

Kram!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg du haft, alla föräldrar borde gå in den där paraden "stolta föräldrar" <3

    SvaraRadera