In my life

In my life

lördag 18 augusti 2012

Finaste kvällen ever

Igår eftermiddag var vi på barndop. Det var lilla Elsa som döptes. Ville somnade 10 minuter innan vi var framme i kyrkan och det resulterade så klart i att Ville var på sitt sämsta humör.
Vi kunde inte heller lämna honom i bilen då vi var i kyrkan om han skulle vaknat. Vi var kvar på fikat men sedan fick vi åka, då han skrek heeela tiden. Ella var också trött och somnade i bilen på väg till Malmö, som vi skulle till efter dopet. Det är ju Malmöfestivalen denna helgen och kommande vecka.

Mycket att se, mycket att höra, många artister, mattält och karuseller. Ville deckade i vagnen och missade i stort sett hela festivalen, medan Ella höll låda och charmade festvalbesökarna med sina danser till all musik och i fest klänningen sen dopet, så var hon ju som en liten prinsessa! Mmmm man får skryta om sina barn ;-)

Ida och jag njöt av att vara där, det var gassande sol och helt helt underbart! Theodor var glad och han åkte en karusell med mig som han var sååå rädd i. Vi skrattade jättemycket och efteråt skrattade även Theodor åt det hela. Han var i alla fall nöjd med dagen.




Theodor på väg in i kyrkan.



Ella i sin fina klänning som moster Lovisa köpt i London.




Nice wife with cute baby :-)

 "Vad gör du Ville?"  *klappa fiiint på knät* :-)




När vi kommit hem och jag var borta på Hemköp i tio min för att köpa frukost, så hade Ida
hunnit göra pizza snittar med ost och salami, hällt upp glas vin, tänt ljus, tagit ut madrass och gjort mysigt
under bar himmel ute på vår uteplats.




När vi hade suttit ett tag, pratat, kollat på den stjärnklara himlen och insett att det var mer än 20 grader varmt kl.22.30, så hämtade vi duntäcket, tog på oss mössor, la madrassen på studsmattan, ställde klockan till 00.00 och la oss tätt tätt för att inte frysa... där låg vi och kollade stjärnorna och såg ett stort/starkt stjärnfall och fyra små/svaga... vi önskade (för oss själva), tittade vidare...och till slut somnade.
Det var nog den absolut mysigaste kvällen på dessa 4 år som vi varit tillsammans.
Underbar kväll!
Jag älskar dig min skrutta!


God natt! ;-)




Nu är det ny dag, söndag, alla tre barnen är vakna. Ella vaknade nyss (kl.08) så nu blir det
mys fram till lunch. Sen ska jag jobba hela kvällen.
I morgon måndag är en stor dag för Theodor och för Ella.
Theodor börjar första klass. Nytt klassrum, ny lärare och nytt fritids.
Ella ska skolas in på dagis och där bli ett helt nytt liv för den lilla damen.
Tror nog dock att allt kommer att gå bra. OM jag känner Ella rätt :-)


Ha en fin dag!


Kram

1 kommentar:

  1. Carola Lola Bergman.... VIlket härligt inlägg, och tänk va ditt liv förändrats på sista åren, att du vågade ta klivet ut ur garderoben, hitta en sådan underbar tjeja ( idag fru ) och sedan lyckas starta en alldeles egen speciell familj, när jag såg fotot på T innan kyrkan kom tårarna, han är och förbli mitt hjärta, så fin, så kärleksgo och så jädra snygg!!! Jag minns när han satt i sulkyn och du gick bakom med STORA gottepåsen med karamellkungen i.... & när du slingade mitt hår på Trädgårdsgatan....
    Minnen! NU är vi i olika delar av landet, inte mindre tankar & värme från våra sidor mot varandra, bara isär, & så är ju livet, ibland måste man välja olika vägar för att komma frammåt, inte gå samma väg i livet då kommer man ju ingenvart.... Vi är bägge lyckliga, jag är OCKSÅ det, nu äntligen... på riktigt, jag är inne i perioder med att vänjamig vid detta nya, det är tufft, och det kräver allt jag har, men, du är & förblir en underbart kärleksfull vän, mor, fru..... & DOTTER ..Tro mig!

    Stor Kram

    Din Sara

    SvaraRadera