In my life

In my life

tisdag 21 augusti 2012

Den som letar, den finner

"Hej, var inte du med på pride 2010 och sålde barnkläder"? Var min fråga i en butik jag av en slump hittade i Malmö häromdagen. "Jo, det var jag", fick jag till svar.
Jag tyckte väl jag kände igen henne som stod bakom kassan och dess underbara kläder som hängde på väggar och låg i coolt målade gamla skåp där dörrarna var borttagna. Precis så jag vill ha i Ellas rum. Härligt nytänk med retro-stuk. Coolt! Glädje! Udda!
ZIGGYS är namnet på butiken.

Jag hittade som sagt en butik med barnkläder och lite inredning i, på Holmgatan 1 i Malmö.
En nyöppnad butik. Så ny att hon inte ens hade kommit i ordning ordentligt men mycket folk hade hon, till min glädje. Och hennes förstås! :-)
Webbshopen har funnits tidigare och jag vet att jag varit inne där många gånger sedan vi fick tag på namnet sommaren 2010 när vi köpte ett par fina byxor till Ville med regnbågar på.

Vi stod länge och snackade i butiken och jag älskar när man får tillbaka lika mycket då man ger komplimanger för något som någon gör. I detta fall, denna butiken.
Jag kommer helt klart inom igen. Varje gång jag åker till Malmö.



Några bilder blev det från butiken. Kanske inte de bästa jag hann ta, men några så ni får ett hum om
hur det ser ut där och vilken stil på barnkläder dem har.










Som sagt, butik på Holmgatan 1 i Malmö eller på webben (men allt finns inte där). Vill ni kika in där så
klickar ni HÄR!


Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar