In my life

In my life

fredag 18 januari 2013

Sjukstugan än en gång

Jag skulle börjat jobba kl.07 i morse och när jag gick upp kl.05.50 möttes jag av Theodor som höll sig för huvudet och sa han hade jätte ont. Kände på honom och han var supervarm, så det blev Ipren och hopp ner under täcket igen. Jag ringde och vabbade mig redan kl.06.
De små fick vara på dagis till eftermiddagen. Dels för att dem trivs där, dem vill vara där och de är mycket gladare när de är där och leker. I alla fall Ville. Han vill verkligen till dagis, vilket är jätteskönt. Att man vet att han trivs så himla bra! Ida lämnade barnen och körde mot sin sista arbetsdag.
På måndag är hon student... :-)

Egentiden med Theodor idag var mysig. Vi spelade UNO mellan att jag sprang till tvättstugan och städade. Han kollade på film och låg nerbäddad i soffan medan han såg allt sämre ut.
Skönt han är så pass stor att jag kan hämta barnen medan han är hemma själv.

Framåt kvällen hade han 39,8 i feber och ville inte ta medicin. Han var jättekass... men blev bättre innan han somnade. Han som skulle se på Gladiatorerna... Har pratat och längtat efter det hela dagen, så somnar han 30 min innan det börjar. Lille gubben.

Jag kollade på det i alla fall och herregud! Den där gladiatorn BULLET! Hon är ju livsfarlig. Är rädd när jag ser henne komma ut och mangla på allt var hon pallar. Hon är ju inte den lilla som man säger så.
Nä fy, hade jag mött henne på stan hade jag gått en annan väg haha.

...Har hon vart en man?....



 Igår kväll hämtade jag ett bord som vi hittade på Blocket *hejja blocket* :-D
Ska måla om det vitt och vi behövde ett bord som passar oss alla.
Det blir nog bra när det blir ommålat, det tror jag.


En sjuk prins som här ändå var ganska så pigg. UNO är det bästa enligt Theo.
Förlåt, T h e o d o r! Han vill inte att man kallar han för något annat än just hans namn.
Själv tycker jag Theto är gulligt för det sa han till sig själv när han var mindre och inte
kunde säga Theodor :-)



Kram och godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar