In my life

In my life

söndag 6 januari 2013

En söndag i norra skåne

Sista dagen på föräldraledigheten och det känns....Skönt! Klart det är härligt att vara ledig och hemma och tanken att vara ledig med barnen är underbar...men känslan att vara hemma med barnen är en helt annan känsla. Jo, man får säga så!
För att ha en 6-åring som man måste tjata på och som kaxar, en 3-åring som är i "döv-åldern" , gnäller för allt och som ska ha allt tvärt emot samt en 1,5-åring som har ett djävulskt temprament men som förvisso är gudomligt snäll och ordentlig...... Det är ingen dans på rosor!
Idag har i alla fall Theodor skött sig bra medan Ville har sparkats och gjort allt för att reta storebror till vansinne. Sen kommer Ella och drar någon i håret eller testar om man får spotta lite försiktigt... Och NEJ, det är inte okej idag heller!

....1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.... *aaaandas*.....

Vi tog efter lunchen och all tvättning en tur till Väla i Helsingborg för att ha en trevlig stund. Men Ville var trött och skulle bäras och inte sitta i någon vagn som erbjöds.
Lite fikai  magen gjorde susen och även lockandet att de skulle få leka i Ikeas lekland. Men det blev en besvikelse då det var 45 min kö till att få leka. "Men det gör inget, vi kan vänta", sa en snäll Theodor.
Men mammorna hade inte så stor lust att driva omkring i en timme för att de skulle få leka i 45 min, så vi tog Tuzzie och körde hemåt.
Ida släppte vi av i Lund för hon skulle hänga med en kompis och själva körde vi hem...och beställde en pizza på vägen hem.
Det var poppis och då jag fixade disken och tvätten så kollade killarna på Star Wars innan det var dags för kvällsrutinerna. De somnade kl.19.15....och Ella som somnade i bilen var ju så klart klarvaken och extra gosig (ja hon vet preciiiis att hon ska gosa lite extra mycket och vara extra snäll så får hon vara uppe ett tag till haha).
Så kl.21 somnade hon bredvid mig...näsa mot näsa och panna mot panna (som hon själv tog tag i mitt ansikte och styrde rätt) *sött som tusan*.



 Grabbarna grus och bröderna bus!
 På språng en söndags eftermiddag
 Tänkte fått till en lite söt bild där men vet i katsingen vad som
hände med Ville...haha

 Finaste Theodor

 Älskade Ida..
DU är mitt allt!


 Chokladboll e det bästa! Näst kanelbulle :-P


Ella har Theodor som favorit och hon spanade in honom då
han satt på fiket haha...gullefjun!


I morgon då ja... Då börjar jag jobba igen och nytt schema också. Bra nya tiden som innebär
möjlighet till att träna efter jobbet och även innan jobbet då jag börjar på eftermiddagen.
Så om inte dessa 3-4 passen i veckan ska ge mig resultat till våren...ja, då har det gått utför ;-)


Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar