In my life

In my life

torsdag 10 januari 2013

Olika stilar...vilken ska man bara ha?!

Idag tänkte jag målat om väggen i killarnas rum, som vi tänkt göra en tid nu. Hittade en roller. Dock i en plastpåse full med färg som vi lagt in i all hast eftersom vi säkert hade planen att fortsätta dagen efter...
Nu hade det dock gått lite väl lång tid och den var torkad, så det fick hoppas över. Kunde ju inte dra iväg med en jättefebrig Ella för att köpa en roller.
Väggen ska bli en stor kvadratisk mörklila fondvägg med vit stor "ram" runt om. Kommer nog bli snyggt och matchar deras mörklila skrivbordsstol, samt en låda i deras hylla.
Färgerna kommer igen i deras detaljer....sådant gillar vi!

Något annat jag gillar väldigt mycket är designermärket Ferm Living som har inredning både till vuxna och barn. Även tapeter som är jättefina och textiler.
På Åhléns i Stockholm finns jättemycket fint på deras plan med barnkläder/inredning.
Här nedan ser ni ett axplock av allt fint. Lite retro över det hela men jag är ju svag för ugglor.
En del av mig älskar denna stilen i barnrum..medan en annan del av mig vill ha New England stil med Lexington och ljusrosa/ljusblått och vitt.
Sen när jag tänker efter skulle jag vilja ha pappelina mattor i barnens rum och runda boxar från Färg och form haha... Ja, man kan inte få allt man vill ha. Så en stil i taget... eller kanske en stil i vardera rum?! ;-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar