In my life

In my life

tisdag 15 januari 2013

Ledig dag men jobb ändå

Idag var min lediga dag men jag fick ta mig till Malmö idag för lite jobb i alla fall. Inspelning var det äntligen dax för! Det har ju varit juluppehåll och början av december fick jag tacka nej varje gång pga att jag ej kunde. Men idag så! :-)
Jag trivs verkligen med att vara där och se allt, vara med i scenerna och framför allt stämningen. Alla underbara människor men lär känna. Alltid några man känner igen som spelar samtidigt. Ibland några nya ansikten och hela filmteamet som välkomnar en tillbaka då man kommer. Härlig känsla!
Ja, jag trivs verkligen där det händer.

Idag var det extra kul för det var nästan ingen vila. Vi (jag och en manlig poliskollega) var med i många tagningar och närbilder (om de kommer med, det vet man ju aldrig då allt e klippt och klart) men det skulle vara många polis-scener, så det var skoj :-)
Nästa gång vet jag ej när det blir men några gånger till lär det bli innan säsongens avsnitt är inspelade.
Vi ska hålla på fram till maj och den där polisuniformen...de kommer jag sakna att hoppa i sen.
Alla fem Wallander-filmerna är ju också klara så nu e det slut på dem också...tyvärr.
Jag gillar Wallander filmerna och jag fick även där tacka nej flertal gånger då de ville ha mig som polis.
Triiiist men men...man kan inte få vara med på allt ;-)



 "Min" mössa och mitt nya älskade svarta nagellack.

 Redo för tagning!

 De är inte snåla att bjuda till, de där filmteamet... Efter en god och nyttig lunch
dukades detta fram...som alltid. Svårt att motstå. Inte ens jag kunde idag.

När frun min kom hem på kvällen fick hon en liten surprise!
Sirap med nötsmak att ha i kaffet + ett kaffe från Kahls med vaniljsmak.



I morgon ska jag äntligen till optikern! Det är verkligen på tiden. Använder bara mina brillor när jag kör bil, kollar på TV eller är på bio. Behöver dem alltid egentligen men tycker ej om dem.
Synen har försämrats sedan -07 (ja, det var verkligen SÅ längesen jag skaffade dem), så i morgon blir det synundersökning och linser! Jag hade det för några år sedan...Nu är det dax igen.


Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar