In my life

In my life

tisdag 29 januari 2013

Ny frilla och goa bakverk

Hemma och här är full rulle med mina te plus att Theodor tog med sig två kompisar hem idag efter skolan. Å då är de ändå "bara" fem stycken! Kollade på familjen annorlunda igår. Jiiises, jag blir imponerad av att ta med tio barn överallt! Men så är det ju också som TV vill ha det.
Barnen har i alla fall haft kul här hemma och jag gräddade bullar i ugnen till dem så de blev som nybakta. Nöjda och glada sitter de nu och tittar på Michael J i hand sista film. Lille-Ville sitter också med. Jag e glad att Theodor är så pass snäll ändå och låter Ville vara med. Nästan alltid faktiskt utan att jag ens behöver påpeka det. Sen är han ju retlig mot de stora, ändå får han fortsätta vara med. Då blir man glad.

Jag och Ville tog ju och klippte oss idag hos vår älskade vän Madde. Hon jobbar på salong knappt en mil från oss, så det blev en trevlig pratstund och hon hann både klippa mig och Ville.
Jag var velig angående mitt hår men jag tror jag valde rätt. Fick många goa kommentarer direkt efter så då känns det som ett bra beslut att än en gång ha håret uppåt.


Jag la in bilderna i en helt annan ordning men de hamnade ändå fel...hmmm a ja.

 Ville fick klippt vid öronen, luggen lite sne och
lite mer jämnt där bak. Nu får det växa ut en bit till.

 Min frajs efter klippning - nöjd.


 Madde - en vän som står oss nära. Likaså hennes fru Ullis
och såklart lille vovven Lego!

 Före och efter :-)


 Bullfest efter fritids!

Store-Ville och lille-Ville :-)



Nu är barnen hämtade, semle-degen är på jäsning och jag ska lyssna på Theodor när
han läser läxan innan kvällsmaten.
Är så sugen på att baka cupcakes!! Mini-cupcakes...och american muffin med chokladbitar. Marabou.
Ja, jag är jättesugen på att baka men vem ska jag ge bort det till?!
Vi äter ju inte det själva... Någon gång ibland förstås men väldigt sällan.


Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar