In my life

In my life

söndag 27 januari 2013

Bra och mindre bra kläder

Idag när jag tvättade och vek in alla barnens kläder kom jag att tänka på (än en gång) vilka klädmärken som verkligen håller och vilka som inte gör det. Många billiga är bättre än de dyra och vice versa.
Jag har mina favoriter och vissa av dem är inte bra. Tyvärr. Jag vet att många brukar fråga mig om bra barnkläder och därför tänkte jag nu när jag kom på det, att jag gör ett litet inlägg på bra och dåliga kläder. Och kom ihåg att alla inte tycker likadant!
Jag tumlar aldrig barnens kläder och tvättar oftast i 40 grader. Vid svåra fläckar, 60 grader.






 Småfolk och Hummel

 Molo och Nova Star

 Ralph Lauren och Newbie



Nu finns det ju hur måna klädmärken som helst på marknaden och jag har inte haft alla på mina barn, därför skriver jag om de jag har haft/har i nuläget.


Adidas - Älskar deras zipjacket som alla barnen haft. Perfekt i färg och form.
Diesel - Bra kvalité på kläderna. Färg och form håller. Snygg design.
Didriksons - Bra utekläder. Har vart jättenöjd med både regnställ och fleece.
Ebbe Kids - Enkel snygg design i bra kvalité. Färg och form håller. Små i storleken.
Ej Sikke lej - Kläder med roliga mönster. Har tappat färgen på vissa plagg.
GANT - Håller färg och form. Sköna snygga kläder.
H&M - Lite trista mönster men ibland snygga kläder. Håller färg och form bra (oftast).
Hummel - Snygga kläder i bra kvalité. Färg och form håller efter många tvättar. Små i storleken.
Kapp Ahl - Oftast bra kvalité som håller i färg och form. Ytterkläderna är tummen upp! Även Newbie.
Lindex - Oftast tappar kläderna färgen efter bara några tvättar. Dock snygga plagg. Bra till dagis :-)
Lundmyr Of Sweden - Vissa av plaggen har ändrat passform och vissa inte. Färgen har behållits.
Me And I - sköna kläder med roliga tryck. Får ej bort fläckar på dessa kläder men färg och form är bra.
Mini Rodini - Snygga plagg med bra kvalité. Behåller både färg och form i år... Små i storleken.
Molo - Oftast blir deras kläder fort tvättluddiga, vilket är trist.
Nike - Bra kvalité. Färg och form håller bra.
Next - Vissa av plaggen har tväddluddats fort men de flesta har hållit bra. Håller formen.
Nova Star - kläderna har hållit bra i färg och form och de har tvättats mycket då det är Villes favorit.
Pomp De Lux - Bra kvalité på kläderna. Fin dansk design. Stora i storleken. Håller färg och form.
Polarn O. Pyret - Vissa kläder tappar färg fort, vissa inte. Men de håller formen bra!
Quicksilver - Bra kvalité med färg och form som håller bra!
Ralph Lauren - Bra kvalité med färg och form som håller. Snygg design. Små i storleken.
Småfolk - Tvättluddiga lite för fort men de håller formen bra. Även färgen i de flesta fall.
The BRAND - Håller färg och form bra. Snygga kläder men små i storleken.
Villervalla - Har tvättluddats för mycket och sömmarna har släppt. Dock fina mönster och färger.
Warp - Håller färg och form bra. Snygga kläder för äldre barn.
ZARA - snygga kläder i bra kvalité. Håller färg och form bra. Bra pris.


En liten överblick över hur JAG tycker att kvalitén är på olika barnkläders designers. Hur upplever ni kläderna som ni köper till era barn? Har ni några favoriter?
Hoppas detta var till lite hjälp också om ni ska köpa kläder :-)


Kram på er!





2 kommentarer:

  1. Vet du att newbie vecka 10utökar sin kollektion med stl upp till 98:-) ingen e gladare än jag

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Me & I. Jag tycker tvärt om att jag enkelt får bort matfläckar från deras kläder. Min äldste är en riktig kladdis och alla hans Me & I är fläckfria.

    SvaraRadera