In my life

In my life

söndag 6 januari 2013

Malmö på middag

Igår var vi bjudna på middag hemma hos min fd kollega då jag jobbade på en skola i Malmö. Olivia och hennes numera man, Magnus. Deras son Otto var också hemma och alla barnen busade hela kvällen i deras underbara lägenhet mitt i centrala Malmö.
När jag var där för 2 år sedan hade nyss flyttat in och pratade om att bygga om lägenheten och utnyttja vindsförrådet som fanns till lägenheten. Spännande tyckte jag och ännu mer spännande var det igår att se allt som de hade fixat med. Shit, vilken lägenhet alltså! Byggt om den helt och hållet. Köket på ovanvåningen, nya rum, nytt vardagrum, loft och allt... Huuur fin som helst!
I det stora köket hade de stor yta och en öppen spis och en terass utanför fönstret som även den var nybyggd men såg ut som den hade funnits där...alltid. Sjukt snyggt!
Det var jätte roligt att höra deras story om dessa två åren och vart de har tagit vägen, det vet jag inte.
Jag träffade Olivia senast för över ett år sedan, då Ella bara var några månader.
Men igår bestämde vi att vi skulle ta och ses lite oftare! :-)




Äkta makarna och min lilla egna maka hihi

 Den där trappen var ett hett ställe att leka och hoppa ifrån.
Otto, Ville och Theodor.
Bakom de stora fönsterna är terassen som man kunde öppna upp till.

 I väntan på maten :-)



Tack för en mysig kväll!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar