In my life

In my life

torsdag 10 januari 2013

Igen igen igen.....

Då var den här igen... Den äckliga sjukan som innebär en hink bredvid sängen. Igen liksom!
Stackars lilla Ella.
Hon vaknade igår kväll när jag hade kommit hem från jobbet och grät. Sekunderna efter så kom det.. Igen och igen... Vatten ropade hon efter men knappt man ville ge henne det eftersom hon inte behöll det. Men vatten är ju viktigt att få i sig så..
Hon var så duktig i natt. Använde hinken och höll i den själv. Så ordentlig, vår lilla tjej.
Jag var vaken hela natten för Ella, hon visste inte vart hon skulle ta vägen. Hon var sååå ledsen. Har aldrig sett henne sån. Usch :-(
Febern visade nästan 40 grader idag på morgonen och sedan dess har hon mer eller mindre sovit hela dagen.
För en stund sen åt hon en halv kycklingkorv och nu ligger hon i sin vagn igen. Hennes säng en dag som denna. Inget mer kräk idag så nu hoppas jag innerligt att det inte blir som sist, att alla andra i familjen ryker på skiten också. Jag ska jobba i helgen så jag har i n t e tid att vara sjuk nu!



 Lilla snäckan med alla gosigheter..mysfilten, hunden, nappen och två snuttefiltar :-)

StarWars killarna i nya tröjorna från Zara.
Jättemysiga och sköna.


Idag slapp vi vabba för att jag var ledig. Men jättetrist för jag missade frukosten som var inplanerad med Hanna och i kväll skulle jag åkt till Agge i Hbg och sovit över där och åkt till jobbet i morgon em när jag börjar. Men det sket sig det också :-(
Men men, det går fler tåg! I kväll blir det istället varma mackor på menyn med frun då barnen lagt sig och till det filmen Hamilton 2 som hon hyrt. Har sett den på bio men jag gillade den så jag ser den gärna igen.



Kram!

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Ella, hoppas hon mår bättre nu!!
    vi får ta frukost nästa vecka!! KRAM

    SvaraRadera